نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 210
نبوده و در اقوام پيشين هم حرام بوده است، اگر چه در تورات تحريف يافته كنونى
تحريم آن مخصوص به برادران دينى شمرده شده است [1] در آخرين آيه از آيات سهگانه فوق به واقعيت
مهمى اشاره شده كه قرآن كرارا به آن تكيه كرده است و آن اينكه مذمت و نكوهش قرآن
از يهود به هيچوجه جنبه مبارزه نژادى وظائفى ندارد، اسلام هيچ نژادى را به
عنوان" نژاد" مذمت نميكند بلكه نكوهشها و حملات آن تنها متوجه آلودگان و
منحرفان است، لذا در اين آيه افراد با ايمان و پاكدامن يهود را استثناء كرده، و
مورد ستايش قرار داده و پاداش بزرگى به آنها نويد ميدهد، و ميگويد:" ولى آن
دسته از يهود كه در علم و دانش راسخند و ايمان به خدا دارند به آنچه بر تو نازل
شده و آنچه بر پيامبران پيشين نازل گرديده ايمان مىآورند ما بزودى پاداش بزرگى به
آنها خواهيم داد".
(لكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَ
الْمُؤْمِنُونَ يُؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ
وَ الْمُقِيمِينَ الصَّلاةَ وَ الْمُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ الْمُؤْمِنُونَ
بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ أُولئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْراً عَظِيماً) [2] بهمين دليل مىبينيم كه جمعى از بزرگان يهود به هنگام ظهور پيامبر اسلام ص و
مشاهده دلائل حقانيت او به اسلام گرويدند و با جان و دل از آن حمايت كردند و مورد
احترام پيامبر ص و ساير مسلمانان بودند.