نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 23 صفحه : 301
يكن فيه اول معلوم، و لا آخر متناه، ... فلا تدرك العقول و اوهامها و لا الفكر
و خطراتها، و لا الالباب و اذهانها صفته، فتقول متى؟ و لا بدع مما؟
و لا ظاهر على ما؟ و لا باطن فيما؟:
" حمد براى خدايى است كه نه سرآغاز معلومى دارد، و نه پايان محدودى،
عقلها و انديشهها، افكار و خردها هرگز صفات او را درك نمىكند، هرگز نمىتواند
بگويد از چه زمان بوده؟ و از چه چيز آغاز شده؟ و بر چه چيز ظاهر است؟ و در چه
پنهان است"؟ [1]