نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 475
قرآن در آيات فوق خط بطلان به روى همه اين پندارها كشيده، نخست به پيامبر
مىگويد:" به آنها بگو آيا در باره خداوند با ما گفتگو مىكنيد؟
در حالى كه او پروردگار ما و پروردگار شما است" (قُلْ أَ تُحَاجُّونَنا فِي اللَّهِ وَ هُوَ رَبُّنا وَ
رَبُّكُمْ).
اين پروردگار در انحصار نژاد و قبيلهاى نيست، او پروردگار همه جهانيان همه
عالم هستى است.
اين را نيز بدانيد كه" ما در گرو اعمال خويشيم و شما هم در گرو اعمال
خود" و هيچ امتيازى براى هيچكس جز در پرتو اعمالش نمىباشد) (وَ لَنا أَعْمالُنا وَ لَكُمْ أَعْمالُكُمْ).
با اين تفاوت كه" ما با اخلاص او را پرستش مىكنيم و موحد خالصيم"
(اما بسيارى از شما توحيد را به شرك آلوده كردهاند) (وَ نَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ).
***
آيه بعد به قسمت ديگرى از اين ادعاهاى بى اساس پاسخ گفته مىفرمايد:
خدا بهتر از همه كس مىداند كه آنها، نه يهودى بودند، و نه نصرانى.
شما هم كم و بيش مىدانيد كه بسيارى از اين پيامبران قبل از موسى و عيسى در
جهان گام گذاردند، و اگر هم ندانيد باز بدون اطلاع، چنين نسبتى را به آنها دادن
تهمت است و گناه، و كتمان حقيقت است" و چه كسى ستمكارتر از آن كس است كه
شهادت الهى را كه نزد او است كتمان كند"؟ (وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ
اللَّهِ).
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 475