responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
نام کتاب : ترجمه تفسیر المیزان نویسنده : علامه طباطبایی    جلد : 15  صفحه : 584
و در تفسیر قمى در ذیل آیه ((انما امرت ان اعبد رب هذه البلدة الذى حرمها))، فرمود: مقصود مکه است .
و نیز در همان کتاب از پدرش ، از حماد بن عیسى ، از حریز، از امام صادق (علیه السّلام ) روایت کرده که فرمود: روزى که رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله ) مکه را فتح کرد، در مسجد الحرام درب خانه کعبه را گشود و دستور داد تا عکسهایى که در آنجا کشیده بودند محو کنند، پس ‌ دستها را به چهارچوبه درب گرفت و فرمود: هان اى مردم خداى تعالى از روزى که آسمانها و زمین را آفرید، مکه را محترم کرد، پس مکه حرمتش بستگى دارد به حرمت خدا، که تا روز قیامت ادامه دارد، احدى شکار مکه را فرارى ندهد و درختش را نکند و هیچ مکانى از آن را به خود اختصاص ندهد و هیچ افتاده اى را بر ندارد مگر آنکه بخواهد به صاحبش برساند.
آنگاه عباس عرضه داشت یا رسول اللّه (صلى اللّه علیه و آله ) بجز چوب اذخر که براى قبر و ساختن خانه لازم است ، رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله ) فرمود: بله بجز اذخر.
مؤ لف : این حدیث از طرق اهل سنت نیز روایت شده است .
و در الدر المنثور است که ابن مردویه ، از ابن مسعود، از رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله ) روایت کرده که فرمود: در قرآن کریم هر جا ((و ما اللّه بغافل عما تعملون )) هست با تاء خوانده مى شود و هر جا ((و ما ربک بغافل عما یعملون )) هست با یاء خوانده مى شود.
و الحمد لله رب العالمین
 

نام کتاب : ترجمه تفسیر المیزان نویسنده : علامه طباطبایی    جلد : 15  صفحه : 584
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
فرمت PDF شناسنامه فهرست