responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 226

خواهران و برادران عزیز! در هر کشورى که هستید از حیثیت اسلامى و ملى خود دفاع کنید و بى پروا در مقابل دشمنان خود یعنى امریکا و صهیونیزم بین المللى و ابر قدرت‌هاى شرق و غرب، بدون هیچ ملاحظه اى از ملت‌ها و کشورهاى اسلامى دفاع کنید و مظالم دشمنان اسلام را بر ملا کنید. برادران و خواهران مسلمان من! آگاهید که تمام منافع مادى و معنوى همگى ما را ابر قدرت‌هاى شرق و غرب مى‌برند و ما را در فقر و وابستگى سیاسى، اقتصادى، فرهنگى و نظامى قرار داده‌اند. به خود آئید و شخصیت اسلامى خود را بیابید. زیر بار ظلم نروید و هشیارانه نقشه‌هاى شوم جهانخواران بین المللى را که در راس آن امریکاست افشا کنید.

امروز قبله اول مسلمین، به دست اسرائیل این غده سرطانى خاورمیانه افتاده است، امروز برادران فلسطینى و لبنانى عزیز ما را با تمام قدرت مى‌کوبد و به خاک و خون مى‌کشد، امروز اسرائیل با تمام وسایل شیطانى تفرقه افکنى مى‌کند، بر هر مسلمانى لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند. امروز کشورهاى آفریقائى مسلمان ما زیر یوغ امریکا و سایر اجانب و سرسپردگان آنان دست و پا مى‌زنند.

امروز افریقاى مسلمان صداى فریاد مظلومانه خود را هر چه بیشتر بلند مى‌کند. فلسفه حج باید جوابگوى این فریادهاى مظلومانه باشد. گردش به دور خانه خدا نشان دهنده این است که به غیر از خدا، گرد دیگرى نگردید و رجم و عقبات، رجم شیاطین انس و جن است شما با رجم، با خداى خود عهد کنید تا شیاطین انس و ابر قدرت را از کشورهاى اسلامى عزیز برانید.

امروز جهان اسلام به دست امریکا گرفتار است. شما براى مسلمانان قاره‌هاى مختلف جهان پیامى از خداوند ببرید، پیامى که به غیر از خدا بردگى و بندگى هیچ کس را نداشته باشید. اى مسلمانان جهان! واى پیروان مکتب توحید! رمز تمام گرفتارى‌هاى کشورهاى اسلامى اختلاف کلمه و عدم هماهنگى است و رمز پیروزى وحدت کلمه و ایجاد هماهنگى است. خداوند تعالى در یک جمله بیان فرموده: و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا اعتصام به حبل الله، بیان هماهنگى جمیع مسلمین است. همه براى اسلام و به سوى اسلام و براى مصالح مسلمین و گریز از تفرقه و جدائى و گروه‌گرائى که اساس همه بدبختى‌ها و عقب افتادگى‌هاست. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و وحدت کلمه مسلمانان جهان را خواستارم.

والسلام على ائمه المسلمین و عباد الله الصالحین

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 226
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست