responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 227

تاریخ: 7/7/58

بیانات امام خمینى در جمع کارکنان ارتوپدى اصفهان و اعضاى خانواده‌هاى شهدا

بیدارى ملت مایه حفظ حیثیت اسلام و مسلمین‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

دیروز جمعى از معلولین اینجابودند که ما ازاین جهت که مواجه شدیم، موجب تاثر وتاسف. و امروز که شمامى گوئید که چهار میلیون در ایران معلولین هست و این معلولین انقلاب زیاد هست و این موجب تاسف بسیار ماست که ما یک چنین جوانانى که در این انقلاب معلول داشتیم و عده کثیرى هم اشخاصى بودند که از بین رفته اند، منتها در مقابل یک چنین ضایعات آنچنان چیزى که به دست آوردیم به نظر مى‌آید که بیشتر باشد، براى اینکه حیثیت اسلام و حیثیت ملت ایران داشت پایمال مى‌شد، کوشش داشتند به اینکه حیثیت اسلام را ساقط کنند و ملت ما را هم همین طور، و خداوند تعالى خواست که این عمل آنها بوجود نیاید وملت ما را بیدار کرد به طورى که همه قشرها کوشش کردند و با همت همه قشرها، چه دانشگاهى، چه روحانى، چه کارمند، چه بازارى، چه ادارى، همه اینها کوشش کردند تا بحمدالله این توطئه شیطانى و این سد طاغوتى را شکستند.

چون امر براى خداست تحمل مصیبت آسان است‌

و من امیدوارم که خداوند به ما و همه شما توفیق دهد که این خلل‌هائى که در ایران پیدا شده است بتوانیم پرکنیم و این معلولین انشاء الله شفا پیدا بکنند و معالجاتى که لازم است براى آنها انجام گیرد.

البته امثال شما که در این امر وارد هستید و مواجه هم هستید دائما با این قشر معلولین و معلوم است که روحیه شما متاثر مى‌شود از اینها، لکن کارتان اگر براى خدا باشد ارزنده است. امیدوارم به شماها سلامت و صحت بدهد که در راه خیر کوشا باشید و همه نظرتان به این باشد که یک اشخاصى که برادرهاى ما هستند، برادرهاى شما هستند و اینها در این راه معلول شده‌اند، یا اینکه معلول بوده‌اند، اینها نجات پیدا بکنند و به آن اندازه که مى‌توانید به آنها خدمت بکنید. اما راجع به آن تقاضائى که دارید، ممکن است این کاغذ پیش من است باشد تا من مطالعه کنم و مراجعه کنم انشاء الله بلکه انجام بگیرد انشاء الله و من از شما متشکرم و خداوند به همه شما صحت و عافیت عنایت کند.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 227
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست