responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 93

که خدا فرموده است نباید بشود، شما آزاد نیستید که الزام کنید. همچو آزادى نیست که کسى بخواهد قمار کند، بگویند آزاد است، خودش مى‌داند. بله اگر چنانچه آزادى دموکراتیک بود و جمهورى، جمهورى دموکراتیک بود، آن آزادى‌ها به حسب قاعده‌اش هست، هر کس دلش مى‌خواهد که دکان شراب فروشى باز کند، باز کند. اگر دلش مى‌خواهد هم قمار خانه باز بکند. مراکز فحشا هیچ مانعى با جمهورى دموکراتیک ندارد. اینها که جمهورى دموکراتیک مى‌خواهند این را مى‌خواهند، یک همچو آزادى، ما که عرض مى‌کنیم جمهورى اسلامى این است که روى قواعد اسلام باید باشد. باید مراکز فحشا بسته بشود. جوان‌هاى ما به مراکز فحشا وارد نشوند. جوان‌هاى ما را بد بار آوردند، هروئینى بار آوردند، تریاکى بار آوردند، قمار باز بار آوردند، شرابخوار بار آوردند و یک صدمه بزرگى به کشور ما زدند که نیروى انسانى را از ما گرفتند، نیروهاى انسانى راهدر دادند.

نابودى نیروهاى انسانى، از جنایات 50 ساله خاندان پهلوى‌

باید در جمهورى اسلامى، نیروهاى انسانى محفوظ بماند. نیروى انسانى صرف یک امر صحیح بشود تا کشور ما نجات پیدا بکند. ما الان یک کشورى داریم که سال‌هاى طولانى و خصوصا در این پنجاه و چند سالى که این پدر و پسر غیر صحیح، این پدر و پسر جنایتکار در این مملکت حکومت کردند، نیروى انسانى ما را از بین بردند. الان شما باید چراغ بردارید و بگردید دوره که انسان پیدا بکنید. نگذاشتید انسان پیدا بشود. دانشگاه‌ها رانگذاشتند دانشگاه اسلامى باشد، دانشگاه انسانى باشد. مدارس ما را نگذاشتند درست ما درس بخوانیم. فشارها، اختناق‌ها در آن زمان، در این زمان هر کدام به یک شکلى. جوان‌هاى ما را برایشان مراکز فحشا تهیه کردند و تشویق کردند به این مراکز فحشا. مراکز فحشا را مى‌گویند بیشتر از کتابخانه هست و همین طور هم هست. حالا انشاءالله امیدوارم جلوگیرى شده باشد. در هر صورت این صدمه‌اى که به ایران خورد، از حیث نیروى انسانى بیشتر از آن صدماتى است که از حیث اقتصاد خورد از حیث جهات دیگر اقتصاد زود قابل جبران است اما نیروى انسانى سال طولانى لازم است تا یک انسانى به رشد انسانى برسد.

وظیفه پاسداران، صیانت از اسلام و نفوس خود

من امیدوارم که همان طورى که شما پاسدارهاى اسلام هستید، پاسدارى از خودتان هم بکنید، پاسدارى از نفس خودتان بکنید. نگذارید نفس سرکشى بکند، هرکارى مى‌خواهد بکند، مهار کنید نفس خودتان را که تابع اسلام باشد، هر چه خدا مى‌خواهد عمل بکنید. خداوند به همه شما توفیق عنایت کند. انشاءالله این مملکت به سر و سامان برسد و همه سعادتمند باشید خدا حفظتان کند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 7  صفحه : 93
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست