responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 220

ما صلاح است و لهذا ما کوشش کردیم براى آمدن و اعلام کردیم که هر وقت باز شد راه، ما مى‌رویم، اینها راه را بستند. ما گفتیم هر روزى که راه باز شد ما حرکت مى‌کنیم، آنها هم که نمى‌توانستند تا آخر راه را ببندند، همان روز هم که راه باز شد ما آمدیم و بعد هم معلوم شد که به صلاح بوده است.

سرانجام مبارزه مسلمین با ظلم به دست آوردن یکى از دو پیروزى است‌

مسلمان‌ها باید خودشان را پیدا کنند یعنى بفهمند که خودشان یک فرهنگى دارند، خودشان یک کشورى دارند، خودشان یک شخصیتى دارند. اینکه در ذهن جوان‌هاى ما کرده‌اند که باید مثلاً (فلان مکتب در اینجا پیاده بشود، مکاتب شما چیزى نیستند) اینها همین تعلیماتى است که ابر قدرت‌ها در ایران پیاده کرده‌اند. آنها یک همچو فرهنگى را براى ما درست کردند که ما از خودمان بیخود بشویم و آنها تمام چیزى که ما داریم و حیثیتى که ما داریم ببرند. باید ما برگردیم به حال اول اسلام، باید مسلمین بر گردند به همان حال که با جمعیت کم غلبه کردند بر همه قدرت‌ها. مسلمین با داشتن این همه ذخائر و با داشتن این همه مکنت‌ها و با داشتن این همه جمعیت، مع الاسف اینها را چون تکه تکه کردند بعد ازجنگ عمومى، عثمانى را تکه تکه کردند و هر جا را دادند دست یک نوکرى از نوکرهاى خودشان که حالا این گرفتارى‌ها پیدا شده است، مسلمین باید یکپارچه بشوند و با ابر قدرت‌ها مقابله کنند و هیچ ابرقدرتى هم نمى‌تواند با آنها مقابله کند. ما الان با جمعیت کمى که داریم، ما سى و پنج میلیون جمعیت داریم در صورتى که حریف‌هاى ما میلیارد جمعیت دارند، ما با جمعیت کم عازم این شدیم که مقابله کنیم و هیچ هم بنا نداریم به اینکه پیروز بشویم، ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم، ما مکلفیم که با ظلم مقابله کنیم. در پاریس هم که مى‌آمدند به من بعضى خیر اندیشان و اشخاصى که ملتفت قضایا نبودند مى‌گفتند که نمى‌شود، دیگر امکان ندارد، دیگر شما یک فکر مثلاً بکنید که یک تنازلى بکنید و اینها، من به آنها گفتم ما تکلیف داریم ادا مى‌کنیم، مى‌شود و نمى‌شود براى ما مطرح نیست، ما مکلفیم از طرف خداى تبارک و تعالى که با ظلم مقابله کنیم، با آن آدمخوارها و با این خونخوارها مقابله کنیم. ما با آن اندازه‌اى که قدرت داریم مقابله مى‌کنیم، اگر پیروز شدیم که خوب، الحمدلله و اگر پیروز هم نشدیم الحمد لله که به تکلیف عمل کردیم. مسلمین باید خودشان را مکلف بدانند و گمان نکنند که اگر پیروز نشدند پیروز نیستند. اگر معنویات ما محفوظ بشود، گرایشمان به قرآن محفوظ باشد، چه شهادت براى ما حاصل بشود که نیل بزرگى است و چه پیروز بشویم، ما الحمد لله در همه جا پیروز هستیم واحدى الحسنیین براى ماست انشاءالله.

شکست ابرقدرت‌ها و صدور انقلاب اسلام با اتحاد ممالک اسلامى‌

و ما امیدواریم که یک روزى با جنابعالى، با آقاى آسید موسى صدر سلام الله تعالى در قدس با هم برویم نماز بخوانیم انشاءالله. و ما مأیوس نیستیم و مسلمین باید با قدرت پیش بروند و امروز تقریباً ابرقدرت‌ها رو به شکست هستند، رو به شکست هستند، آنطور نیست که خیال بشود مثل ده



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 220
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست