responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 178

سؤال: در یکى از بیانیه‌هایتان از کارگران ایران خواسته‌اید که بدون توجه بر وعده‌هاى رژیم به اعتصابات خود ادامه دهند، یکى از خواست‌هاى مطرح شده در این اعتصابات تشکیل اتحادیه‌هاى آزاد کارگرى است، نظرتان درباره این اتحادیه‌ها چیست؟ اگر با تشکیل آنها موافقید، این اتحادیه‌ها در چهارچوب حکومت جمهورى اسلامى مورد پیشنهاد شما چه نقش و اهمیتى خواهند داشت؟

جواب: کارگران محروم و متدین ایران که آنان همان کشاورزان و زارعین فقیر و گرسنه مى‌باشند حق دارند براى به دست آوردن حقوق حقه خود به مبارزه از هر طریق ممکن و مشروع بپردازند و در جمهورى اسلامى به آنها حق داده مى‌شود که به هر شکل ممکن به دور هم جمع شوند و مسائل و مشکلات خود را بررسى کنند و در نتیجه دولت را در جریان مسائل خود قرار دهند و نیز از حقوق صنفى خود دفاع کنند.

سؤال: نظرتان درباره فعالیت احزاب سیاسى چپ بودن اتکا به هیچ قدرت خارجى در چهارچوب حکومت جمهورى اسلامى چیست؟

جواب: در جمهورى اسلامى هر فردى از حق آزادى عقیده و بیان برخوردار خواهد بود و لکن هیچ فرد و یا گروه وابسته به قدرت‌هاى خارجى را اجازه خیانت نمى‌دهیم.

سؤال: نظرتان در مورد مبارزه مردم فلسطین چیست؟ با توجه به اینکه بیش از نیمى از نفت اسرائیل از ایران تامین مى‌شود، چه اقداماتى باید از سوى ایران در این زمینه صورت گیرد؟

جواب: یکى از علل قیام مردم مسلمان ایران علیه شاه، حمایت بیدریغ او از اسرائیل غاصب است، نفت اسرائیل را تامین مى‌کند، ایران را بازار مصرف کالاهاى اسرائیل کرده است و حمایت‌هاى معنوى دیگر و براى فریب افکار جهانى، صرفاً به محکوم کردن اسرائیل مى‌پردازد. ملت مسلمان ایران و هیچ مسلمانى و اصولا" هیچ آزاده‌اى اسرائیل را به رسمیت نمى‌شناسد و ما همواره حامى برادران فلسطینى و عرب خود خواهیم بود.

سؤال: در پیام‌هایتان بکرات نقش نیروهاى بزرگ: آمریکا، شوروى، انگلستان و چین را در صحنه جهانى محکوم کرده‌اید، نظرتان درباره فروش گاز و نفت ایران به این کشورها و وابستگان برخى از آنها مثلاً دولت آفریقاى جنوبى چیست؟ به طور کلى چه مرامى براى اداره صنعت نفت پیشنهاد مى‌کنید؟



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 178
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست