responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 197

در این مملکت به واسطه خیانت‌هایى که اینها کردند هست. ارتش ما را این را ارتش غیر ملى و متکى بر غیر تربیت کردند و اقتصاد ما را بکلى شکست دادند و ما الان در همه چیز محتاج به اینکه /از اینکه/ از خارج بیاوریم. در صورتى که مملکت ما اگر یک استانش درست کشت مى‌شد براى همه ما کفایت مى‌کرد ما صادر کننده بودیم و امروز همه چیزها را احتیاج به خارج داریم دامدارى ما را از بین بردند. مراتع مارا مراتع بسیار غنى ما را که /در/ وقتى آمده بودند از طرف ملکه انگلستان (این طور که نقل کردند) براى مطالعه آن چیزى آن مراتعى که بنا بود به او بدهد گفته بودند غنى‌ترین مراتع دنیاست براى دامدارى این را دادند به دیگران. مراتع ما را ملى کردند یعنى از دست ملت گرفتند و دادند به اجانب جنگل‌هاى ما را ملى کردند وآنها را دادند به اجانب.

اگر کسى بخواهد آن جنایات و خیاناتى که این سلسله کردند و خصوصاً این دومى این جنایات و خیاناتى که این شخص بر ملت ما کرد بخواهد بنویسد و بگوید طولانى خواهد بود و من امیدوارم که مطلعین آنهایى که اطلاع بر این مسایل دارند و کسى نداریم که به همه مسایل مطلع باشد آن مقدارى که مطلع هستند امیدوارم که بنویسند و بگویند تا دنیا بداند ما چه ابتلایى داشتیم و الحمدلله امروز دست آنها و دست ارباب‌هایشان کوتاه شده است و امیدها هم باید بریده شود. نباید خیال کنند که اگر چنانچه یک قدرى سستى پیدا شد ما باز خواهیم آمد. خیر در ایران دیگر سستى پیدا نمى‌شود و ملت ما بیدار است و هشیار است و هشیار شد. بچه‌هاى کوچک ما هم الان بیدار شده‌اند و یک همچو ملتى را اگر چنانچه اتکاء به خدا بکنند کسى نمى‌تواند شکست بدهد چنانچه نتوانستند.

اتکال به خدا بکنید تا جبرئیل امین با شما همراه باشد

و من از ملت خودم و از همه شما و از همه ملت‌هاى مسلم مى‌خواهم که اتکال به خدا بکنید در همه کارها اتکال به خدا بکنید قدرت‌ها در مقابل قدرت خدا هیچ است قوه‌ها در مقابل قوه الهى نابود است. اتکال به خدا بکنید غلبه به هر چیزى مى‌کنید. پیغمبر اسلام با آنکه یک نفر بود در مقابل همه دشمن‌ها با اتکال به خدا غلبه کرد بر همه و وقتى وارد مکه شد (مکه‌اى که او را آنقدر زجر داده بودند) وارد مکه شد پیروزمندانه با فتح با نصر وارد شد و دنیا را روشن کرد. نهضت رسول اکرم نهضت انسانى بود نهضت الهى بود مثل قدرت‌هاى دیگر نبود که شیطانى است براى منافع شخصى یا براى دولتدارى قیام کردند و آدمکشى مى‌کنند. خیر یک قدرت الهى دنبال این بود تعلیمات الهى بود که ملت‌هایى که به سنگ پرستى و بت پرستى و آتش پرستى و بدتر از اینها مبتلا بودند اینها را موحد کرد و نور توحید و پرچم توحید را بر همه ممالک اسلام سایه افکن کرد. براى اینکه اتکالش به خدا بود جبرئیل امین پشت سرش بود. شما هم اتکال به خدا کنید تا جبرئیل امین پشت سر شما با شما همراه باشد فرشتگان با شما همراه باشند. من امیدوارم که همه ملت‌هاى اسلام که به واسطه تبلیغاتى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 197
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست