responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 196

... قدرت‌ها داشتند. امر منتهى شد به اینکه ایشان جنایاتى کرد کشتارى کرد امر به کشتارى کرد به حسب اقرار خودش که در روزنامه‌ها منعکس مى‌شد که با امر من است و ارتش کارى انجام نمى‌دهد الا به امر من. بعد او فرار کرد و ما اعلام مى‌کنیم که ملت ایران و همه ملت‌ها که در خارج هستند که این جانى را به ما تحویل بدهند. ایران هر جا پیدا کرد این جانى را به ما تحویل بدهد و این را اعلام خواهیم کرد و همین هم اعلام است و دوستان ما که در خارج ایران هستند به آنها هم همین سفارش را مى‌کنیم که او را هر جا پیدا کردند بگیرند و به ما اطلاع بدهند تا ما بخواهیم از آن دولتى که آنجاست. و مطلب به آنجا رسید که آن آدمى که آن قدرت عظیم را داشت ما با دست خالى و آنها با همه چیز با پشتیبانى دولت‌هاى ابرقدرت ما با دست خالى لکن پشتیبانى خداى تبارک و تعالى بود.

ما نمى‌توانیم خیانت‌هاى رژیم شاه را بشمریم

وضع این آدم به آنجا رسید که الان هیچ یک از ممالک دنیا قبولش نمى‌کنند الان همان جایى که هست همان رفیق شفیق خودش که ملک حسن باشد /در/ همین دیشب یا پریشب در روزنامه دیدم که او گفته ما او را به عنوان شاهى قبول نداریم و دولت‌هاى دیگر هم گفتند ما او را نمى‌پذیریم اخیراً مثل اینکه امریکا گفته است مى‌پذیریم. بپذیرند یا نپذیرند ما او را خواهیم آورد و خزائنى که در خارج دارد و نمى‌دانید آقا چه چیزهایى اینها چپاول کردند از ما و رفتند.

الان مملکتى که در دست ماست مملکتى است که از هم ریخته است همه چیزش را اینها خراب کردند و رفتند. این نفت که باید به نفع ملت صرف بشود این نفت را با اسم اینکه ما اسلحه مى‌دهیم بردند و اسلحه‌اى که دادند اسلحه‌اى بود که براى خود امریکا و پایگاه درست کردن...* نه اینکه اسلحه مال ماست /اسلحه/ ما نمى‌توانیم استعمال کنیم این اسلحه‌ها را این مال خود آمریکاست و در اینجا به عنوان اینکه پول نفت را ما داریم به این اسلحه مى‌دهیم اینجا پایگاه درست کردند که در مقابل شوروى اگر یک وقت جنگى شد پایگاه داشته باشد. اینطور خیانت‌ها اینها کردند. شاید اکثریت ملت این مطلب را نداند خیال کند که اینها اسلحه دادند منتها اسلحه به درد ما نمى‌خورد. البته آن هم خیانت بود که نفت را بدهند اسلحه بخرند اسلحه‌اى که به درد ما نمى‌خورد....* لکن مساله این بود که هم عوض را آنها بردند هم معوض را هر دو توى جیب آنها بود. اینکه باید در اینجا اگر بخواهد پایگاه درست کند و برخلاف همه موازین دنیا بخواهد پایگاه درست کند باید میلیون‌ها بیلیون‌ها دلار به ما بدهد تا اجازه بدهیم که در اینجا یک پایگاه درست کند او نفت ما را برد و پایگاه درست کرد /ملت ما این طور/ خیانت‌هاى اینهااین طور بود ما نمى‌توانیم خیانت‌هاى اینها را بشمریم. خداى تبارک و تعالى احاطه دارد و بعدها هم کم کم اشخاصى که مطلع بر این مسایل هستند و بر همه مسایل هم مطلع نیستند بعدها هم کم کم کشف خواهد شد. در هر صورت تا اینجا رسیده است و الان پریشانى زیادى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 196
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست