responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 8

درد آشناى اسلام ناب محمدى - صلى الله علیه و آله و سلم - هدف توطئه و ترور مى‌شوند.

ملت شریف و مسلمان پاکستان که بحق ملتى انقلابى و وفادار به ارزش‌هاى اسلامى بوده‌اند و با ما رابطه دیرینه گرم انقلابى، عقیدتى و فرهنگى دارند، باید تفکر این شخصیت شهید را زنده نگه دارند و نگذارند شیطان زادگان جلوى رشد اسلام ناب محمدى صلى الله علیه و آله و سلم را بگیرند.

امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویى مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده است، راه ترور و از میان بردن شخصیت‌هاى دینى و سیاسى را از یک طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام آمریکایى را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته‌اند. اى کاش همه تجاوزات جهانخواران همانند تجاوز شوروى به کشور مسلمان و قهرمان پرور افغانستان علنى و رودررو بود تا مسلمانان ابهت و اقتدار دروغین غاصبین را در هم مى‌شکستند. ولى راه مبارزه با اسلام آمریکایى از پیچیدگى خاصى برخوردار است که تمامى زوایاى آن باید براى مسلمانان پابرهنه روشن گردد که متاسفانه هنوز براى بسیارى از ملت‌هاى اسلامى مرز بین اسلام آمریکایى و اسلام ناب محمدى و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهاى متحجر و سرمایه‌داران خدانشناس و مرفهین بى درد کاملاً مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین، دو تفکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد، از واجبات سیاسى بسیار مهمى است که اگر این کار توسط حوزه‌هاى علمیه صورت پذیرفته بود، به احتمال بسیار زیاد سید عزیز ما عارف حسینى در بین ما بود.

وظیفه همه علماست که با روشن کردن این دو تفکر، اسلام عزیز را از ایادى شرق و غرب نجات دهند. البته خون این شهیدان عزیز تمامى خاک و خاشاک‌ها را از مسیر اعتلاى ارزش‌هاى معنوى ریشه‌کن مى‌سازد و همه مروجین باطل را به دریا مى‌ریزد. ولى نباید از این مساله غفلت کنیم که امروز روز آماده باش همه دشمنان اسلام است، روز بیدار باش همه جهانخواران است. آن روزى که استعمار شرق و غرب مسلمانان را خواب کرده بود و بر مرکب مراد سوار بود، از خطر بزرگ و بالقوه‌اى به نام اسلام و قرآن سخن مى‌گفت. و اما امروز که شوروى و آمریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامى ایران صدها ضربه سیاسى، نظامى و فرهنگى خورده‌اند و در همه جاى عالم زنگ خطر اسلام علیه منافع حیاتى شان به صدا در آمده است، باید با دقت تمام کید و فریب استکبار شرق و غرب را شناخت و خنثى نمود.

ملت‌هاى مسلمان باید اصل را بر دشمنى و فریب ابرقدرت‌ها با خود بگذارند، مگر این که خلاف عینى و عملى آن را مشاهده و لمس و باور نمایند. ما به حبل ولایت خدا و پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام چنگ زده‌ایم و جداً باید از هر آنچه غیر رضایت آنان است، متنفر و بیگانه باشیم و از این بیگانگى هم بر خود فخر و مباهات کنیم.

شهادت جناب حجت الاسلام آقاى سید عارف حسین حسینى را به روحانیون متعهد اسلام و خانواده محترم این شهید و ملت مسلمان پاکستان تبریک و تسلیت عرض نموده و به همه برادران و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 8
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست