responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 171

دیدیم قرآنى را که محمدرضا خان پهلوى طبع کرد و عده‌اى را اغفال کرد و بعض آخوندهاى بى‌خبر از مقاصد اسلامى هم مداح او بودند و مى‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادى از ثروت‌هاى بى‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و عمال تبلیغات مذهب ضدقرآنى مى‌کند و وهابیت این مذهب سراپا بى‌اساس و خرافاتى را ترویج مى‌کند و مردم و ملت‌هاى غافل را سوق به سوى ابرقدرت‌ها مى‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم براى هدم اسلام و قرآن بهره‌بردارى مى‌کند.

ما مفتخریم و ملت عزیز سر تاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبى است که مى‌خواهد حقایق قرآنى که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم مى‌زند، از مقبره‌ها و گورستان‌ها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودى که بر پاى و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوى فنا و نیستى و بردگى و بندگى طاغوتیان مى‌کشاند، نجات دهد. و ما مفتخریم که پیرو مذهبى هستیم که رسول خدا موسس آن به امر خداوند تعالى بوده و امیرالمومنین على بن ابى طالب این بنده رها شده از تمام قیود، مامور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگى‌هاست.

ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگى مادى و معنوى و بالاترین کتاب رهایى بخش بشر است و دستورات معنوى و حکومتى آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.

ما مفتخریم که ائمه معصومین از على بن ابى طالب گرفته تا منجى بشر حضرت مهدى صاحب زمان علیهم الاف التحیات والسلام که به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.

ما مفتخریم که ادعیه حیات بخش که او را قرآن صاعد مى‌خوانند از ائمه معصومین ما است. ما به مناجات شعبانیه امامان و دعاى عرفات حسین بن على علیهماالسلام و صحیفه سجادیه این زبور آل محمد و صحیفه فاطمیه که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراى مرضیه است. از ما است.

ما مفتخریم که باقرالعلوم بالاترین شخصیت تاریخ است و کسى جز خداى تعالى و رسول صلى الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم‌السلام، مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، از ماست.

و ما مفتخریم که مذهب ما جعفرى است که فقه ما که دریاى بى‌پایان است یکى از آثار اوست و ما مفتخریم به همه ائمه معصومین علیهم صلوات الله و متعهد به پیروى آنانیم.

ما مفتخریم که ائمه معصومین ما صلوات الله و سلامه علیهم در راه تعالى دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل حکومت عدل یکى از ابعاد آن است در حبس و تبعید بسر برده و عاقبت در راه براندازى حکومت‌هاى جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم که مى‌خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفه ملت ما در این راه بزرگ‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 171
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست