responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 169

تاریخ: 15/3/68

وصیت نامه سیاسى - اللهى رهبر کبیر انقلاب اسلامى و بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران

بسم الله الرحمن الرحیم‌

قال رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم: انى تارک فیکم الثقلین کتاب‌الله و عترتى اهل بیتى فانهما لن یفترقا حتى یردا على الحوض.

الحمدلله و سبحانک اللهم صل على محمد و آله مظاهر جمالک و جلالک و خزائن اسرار کتابک الذى تجلى فیه‌الاحدیه بجمیع اسمائک حتى المستاثر منها الذى لا یعلمه غیرک واللعن على ظالمیهم اصل الشجره الخبیثه.

و بعد اینجانب مناسب مى‌دانم که شمه کوتاه و قاصر در باب ثقلین تذکر دهم، نه از حیث مقامات غیبى و معنوى و عرفانى که قلم مثل منى عاجز است از جسارت در مرتبه‌اى که عرفان آن بر تمام دائره وجود از ملک تا ملکوت اعلى و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم من و تو ناید سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است. و نه از آنچه بر بشریت گذشته است از مهجور بودن از حقایق مقام والاى ثقل اکبر و ثقل کبیر که از هر چیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است و نه از آنچه گذشته است بر این دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن براى مثل منى میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود، بلکه مناسب دیدم اشاره‌اى گذرا و بسیار کوتاه از آنچه بر این دو ثقل گذشته است، بنمایم.

شاید جمله لن یفترقا حتى یردا على الحوض اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم هر چه بر یکى از این دو گذشته است بر دیگرى گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگرى است تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در حوض وارد شوند. و آیا این حوض مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهى ندارد؟ و باید گفت آن ستمى که از طاغوتیان بر این دو ودیعه رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم گذشته نه بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 169
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست