responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 130

تاریخ: 17/2/68

پاسخ به گزارش شوراى مدیریت و دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم‌

شوراى مدیریت حوزه علمیه قم دامت افاضاته‌

با سلام و دعا براى شما عزیزان، زحمات شما عزیزان چیزى نیست که بر کسى پوشیده باشد. انشاءالله با کمک همه دست‌اندرکاران امور حوزه موفق شوید پاسخگوى سؤالات جهان اسلام شوید.

این مسأله نباید فراموش شود که به هیچ وجه از ارکان محکم فقه و اصول رایج در حوزه‌ها نباید تخطى شود. البته در عین این که از اجتهاد جواهرى به صورتى محکم و استوار ترویج مى‌شود، از محاسن روش‌هاى جدید و علوم مورد احتیاج حوزه‌هاى اسلامى استفاده گردد. بار دیگر به فرزندان خوب و انقلابى‌ام سفارش مى‌کنم که شوراى مدیریت حوزه علمیه قم مورد تأیید این جانب مى‌باشند، سعى کنند تندروى نکنند که تندروى باعث شکست خودشان مى‌گردد. باید طلاب جوان، اساتید محترم حوزه را که در خدمت انقلاب و اسلام و علوم اسلامى‌مى‌باشند یارى کنند تا آنان بتوانند به هدف‌هاى مهم تعلیم و تربیت برسند. شوراى مدیریت و اساتید عزیز هم توجه داشته باشند که بدون طلاب انقلابى به هیچ یک از خواسته‌هاى مشروع خود نخواهند رسید، طلاب انقلابى و مبارز، پیشتازان انقلاب اصیل اسلامى‌مان مى‌باشند، چهره گلگون و روشن فیضیه‌هاى ایران در جهان اسلام مرهون زندان‌ها و شکنجه‌هاى این عزیزان است.

این مسأله باید در نظر گرفته شود که شوراى مدیریت حوزه علمیه قم از خدا مى‌خواهند کارى کنند که طلاب عزیز در فراگیرى علم و دانش با مشکلات روبرو نشوند، اگر در بعضى جهات بدین نتیجه نمى‌رسند، لابد در حد توانشان نیست. شعار همیشه از آن کسانى است که وارد گود اجرا نیستند.

از خداوند متعال توفیق سروران و سربازان علوم اسلامى‌را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

روح‌الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 130
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست