responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 194

قدرت و قاطعیت برگزار مى‌کنند و مطمئناً در زیر موشک و بمب هم اگر قرار بگیرند، به پاى صندوق‌ها مى‌روند و به تکلیف شرعى - الهى خود عمل خواهند نمود.

و این جانب تحت هر شرایطى در انتخابات شرکت مى‌کنم و انشاءالله دنیا خواهد دید که مردم عزیز ایران چگونه حماسه حضور گذشته خویش را در سراسر میهن اسلامى تکرار خواهند کرد.

2 - همان طور که بارها گفته‌ام مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد و یا گروه و دسته‌اى حق تحمیل فرد و یا افرادى را به مردم ندارند. جامعه اسلامى ایران که با درایت و رشد سیاسى خود جمهورى اسلامى و ارزش‌هاى والاى آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‌اند و به این بیعت و این پیمان بزرگ وفادار مانده‌اند، مسلم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیداى اصلح را دارند. البته مشورت در کارها از دستورات اسلامى است و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت نمایند و افراد و گروه‌ها و روحانیون در حد تذکرات قبلى در حوزه خود مى‌توانند کاندیدا معرفى نمایند، ولى هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهارنظر و اظهار وجود نکنند.

در هر حال مردم با بصیرت و درایت و تحقیق کاندیداهایى را شناسایى کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینى - سیاسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمایند. مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسؤولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک‌طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدى - صلى الله علیه و آله و سلم - باشند و افرادى را که طرفدار اسلام سرمایه‌دارى، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بى‌درد، اسلام منافقین، اسلام راحت‌طلبان، اسلام فرصت‌طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایى هستند، طرد نموده و به مردم معرفى نمایند و از آن جا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونى نباید کسى انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصى باشند. باید توجه داشت که هنوز خیلى از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود و تمیز بین کسانى که در تفکر خود، خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‌اند، با دیگران کار مشکلى نیست.

3 - نصیحتى است از پدرى پیر به تمامى نامزدهاى مجلس شوراى اسلامى که سعى کنید تبلیغات انتخاباتى شما در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایى که با شؤون اسلام منافات دارد، جلوگیرى گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخاب در نهایت، حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامى رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام مى‌شود. باید سعى شود تا خداى ناکرده به کسى توهین نگردد و در صورتى که رقیب انتخاباتى به مجلس راه یافت، به دوستى و برادرى - که چیزى شیرین‌تر از آن نیست - لطمه‌اى نخورد.

ملت شهیدپرور ایران بدانند این روزها روز امتحان الهى است، روز پرخاش علیه کسانى است که با اسلام کینه دیرینه دارند، روز انتقام از کفر و نفاق است، روز فداکارى است، امروز روز



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 194
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست