responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 193

تاریخ: 11/1/67

پیام به مناسبت انتخابات سومین دوره مجلس شوراى اسلامى‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

در آستانه انتخابات سومین دوره مجلس شوراى اسلامى هستیم. گمان نمى‌کنم که نقش و اهمیت انتخابات و مجلس شوراى اسلامى بر کسى پوشیده باشد. بحمدالله هر چه از عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامى ما مى‌گذرد، مردم مسلمان و متعهد کشورمان به اهمیت حضور و نقش تعیین کننده خود در تمامى صحنه‌هاى انقلاب آشناتر مى‌شوند و راز دوام و بقا و استحکام قیام الهى خود را بهتر کشف مى‌نمایند.

هم اکنون با توجه به آگاهى و شعور بالاى سیاسى مردم خداجوى ایران، شاید ضرورتى به یادآورى اهمیت شرکت در انتخابات نباشد، ولى براى احتیاط در اداى تکلیف شرعى سیاسى خود، نکاتى را متذکر مى‌شوم:

1 - از آغاز انقلاب تاکنون یکى از اهداف شوم و پلیدى که همواره مورد توجه استکبار جهانى و نوکران خارجى و داخلى آنان بوده است، دور کردن مردم از صحنه‌هاى انقلاب و گسستن پیوندهاى پولادین آنان با آرمان‌هاى اجتماعى - سیاسى اسلام بوده است که در راه تحقق آن به انواع حیله‌ها و ترفندهاى گوناگون متوسل شده‌اند که بحمدالله سرشان به سنگ خورده است و ملت پیروز و سرافراز ایران با نمایش قدرت عظیم خود در حوادث گوناگون انقلاب، این حقیقت و واقعیت را به اثبات رسانیده و نشان داده‌اند که از دریاى خروشان وحدت و انسجام آنان چیزى کم نشده و نخواهد شد و جهانخواران انشاءالله تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد.

بعید به نظر نمى‌رسد که در این روزها یکى از اهداف شرارت‌هاى اخیر صدامیان در تهدید و ارعاب و ادامه بمباران‌ها و موشک باران مناطق مسکونى، علاوه بر سرپوش نهادن بر شکست‌هاى پیاپى خود در صحنه‌هاى نبرد، رسیدن به این هدف باشد که حضور مردم را تحت‌الشعاع این جنایات قرار دهند. از هم اکنون همه باید مطمئن باشیم که رسانه‌هاى استکبارى از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخن‌ها خواهند گفت و با تحلیل‌هاى موذیانه و القائات توأم با تهدید و ارعاب تلاش خواهند نمود ذهن‌ها را به مسائل دیگر معطوف نمایند، غافل از آن که امت اسلامى ایران سال‌هاست نشان داده‌اند که از این هیاهوها نمى‌ترسند و مقاوم و استوار در مقابل تمام ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها مى‌ایستند و با یارى خداوند متعال ملت شریف ایران با حضور گسترده خود، انتخابات را در موعد مقرر و با



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 20  صفحه : 193
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست