responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 2  صفحه : 271

زدن، این دستوارات را بدهد. تمام این جنایت‌هایى که واقع شده و شود با امر مستقیم شاه است که (باید بزنید) در 15 خرداد از قرارى که معرف شد که فرمان‌دار خود او بوده است و با آنکه خودش بالاى آنها چیز کرده است و امر مى‌کرده، امرش این بوده است که به جاهائى بزنید که دیگر زخمى نباشد مریضخانه‌ها، به جاهائى بزنید که بکشد.

آزادى و فضاى آزاد سیاسى معنایش این است که هیچ کس حق اظهارنظر ندارد، چنانچه مطبوعات ما حالا هم حق اظهارنظر ندارند، اگر یک وقتى آزاد بشود مطبوعات ما و دستگاه‌هاى تبلیغاتى از قبیل رادیو و تلویزیون و اینها، آنوقت معلوم مى‌شود قضیه چه هست و چه بوده است یعنى حالا نه من و نه شما و نه اکثر مردم اطلاع نداریم از اینکه چه گذشته است، ما اطلاع از این ظواهر داریم، از این خیابان‌ها که کشته‌ها تویش پشته شده است و از این ظواهر امر، از این سطح ظاهرى ماها اطلاع داریم، از آن سطح باطن و از آن مسائلى که بر ایران گذشته است و مى‌گذرد زیر پرده است، از آنها ما الان اطلاع نداریم لکن اشخاصى هستند که اطلاع دارند و در عمق مسائل بوده‌اند و حالا شاید همه چیزها هم نباشد لکن خوب بیشترش در تواریخ هست. الان شما مطمئن باشید که کتاب‌ها نوشته شده است لکن اینها نتوانسته‌اند این کتاب‌ها را طبع کنند و منتشر و آنوقتى که آزاد بشود به معناى حقیقى آنوقت هست که این کتاب‌ها بیرون مى‌آید، آنوقت مطبوعات دیدنى است. حالا هم باز مطبوعات ما سانسور است ولهذا اسم جانى حقیقى در هیچ یک از مطبوعات ما نمى‌شود منعکس بشود و نشده است و هیچ یک از در خطابه هاى هیچ یک از رجال باز یک همچو مطلبى که جانى حقیقى را معرفى کنند، - لکن - این کسى که همه جنایات را کرده است این، آن شخص، محمدرضا پسر رضا، هیچ نتوانسته‌اند تا حالا بگویند ولى مردم‌گویند، این در لسان مردم، بچه هاى 12 ساله و 10 ساله مى‌گویند، مردم توى خیابان هاى قم و تهران و سایر شهرستان‌ها مى‌گویند مطلب را اما رجال ما نمى‌توانند بگویند.

مادران، مشوق جوانان در مبارزه ضد رژیم

به این توده مردم چون نمى‌شود خیلى دست درازى کرد، یا حاضرند توده مردم به اینکه کشته‌اى هم بدهند، بلکه کشته‌هایى بدهند، بلکه جوان هایشان را هم مى‌دهند و بعد هم افتخار مى‌کنند مادرهاى امروز نمونه است خدا مى‌داند، یعنى در طول تاریخ مثل این مادرها ما نداشتیم الا کم که فرزندانش کشته بشود و بعد بیاید بگوید که نه، من افتخار دارم. بعضى از جوان‌ها به من مى‌گفتند که این مادرها ما را گرم نگه داشته‌اند، این عکس العمل این مادرهاى جوان مرده ما را زنده نگه داشته و گرم نگه داشته براى اینکه اینها هستند که به ما شجاعت مى‌دهند، اینها هستند که ما را تشویق مى‌کنند. این فضاى آزاد سیاسى ماست یعنى این لغت تفییر کرده است و معنایش را از دست داده. معنایش الان در منطق آقاى کارتر و منطق شاه این شده است که همه این اختناق‌ها اسمش شده است فضاى آزاد سیاسى!!



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 2  صفحه : 271
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست