responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 222

مى‌نشیند این دعوت را بکنند، اهل منبر که مى‌کنند و باید زیادتر بکنند، مجلس باید در بین صحبت‌هایشان مردم را بسازند. جنگ مجلس، مثل جنگ دو فقیه مى‌ماند، نه این است که اینها اختلاف دارند. خوب، فقها با هم اختلاف دارند، از صدر اسلام تا حالا اگر این نظرها تصادم با هم نمى‌کرد فقه ما به این قوت نبود، نظرها باید تصادم کنند، دعوا شود باید سر آن. بعضى حوزه‌هایى که ما ادراک کردیم دعوا بود، استاد یک چیزى را مى‌گفت، شاگرد مى‌ایستاد در مقابلش مى‌گفت، او مى‌گفت، این گفت، او مى‌گفت تا یک مطلب را دیگران استفاده مى‌کردند از آن، در مجلس هم باید اینجور باشد. مخاصمه در کار نیست مباحثه علمى است، مباحثه اخلاقى است، باید اخلاق به مردم یاد بدهد، دعوا نباید باشد در آن.

باید همه به هم خدمت کنند و حسن نیت داشته باشند

و همین طور مادامى که ما منسجم هستیم با هم، دست‌هایمان تو هم است و دعاى وحدت مى‌خوانیم، هستیم. آن روزى ما از بین خواهیم رفت که این دست‌ها از بین هم بیرون برود، این به او بد بگوید، او به او بد بگوید، او اشکال به او کند، او اشکال به او بکند. و ما بحمدالله الان یک ملتى داریم که دست‌شان در دست هم است و کسى نمى‌تواند به این ملت آسیب بزند. این پشتیبانى از هم و این کمک کردن، حوزه‌ها به دولت، به قوه قضائیه، به مجلس کمک کنند، مجلس به آنها کمک کند، دولت به همه کمک کنند، مردم به هم کمک کنند. این بارى که الان به دوش دولت هست نمى‌تواند تنهایى این بار را بردارد. این یک مسأله واضحى است، اگر پشتیبانى این ملت نباشد، اگر پشتیبانى همه قشرها نباشد همه به هم مى‌خورد و هیچ کارى نمى‌شود کرد. اینکه تا الان شما پیروز شدید براى این است که پشتیبان شما خود ملت هست و خداى تبارک و تعالى این ملت را بعث کرده است به اینکه پشتیبان شما باشد. وقتى شما خوب کار کنید براى ملت، آنها هم پشتیبانند. وقتى دولت خوب کار کند براى ملت، پشتیبانند.

وقتى مجلس خوب کار کند براى مردم، پشتیبان هستند. مردم باید پشتیبان ملت و پشتیبان دولت باشند، پشتیبان مجلس باشند، پشتیبان قوه قضائى باشند و همه به هم خدمت کنند، همه حسن نیت داشته باشند براى خدمت کردن به هم و بدانند این خدمت عبادتى است که کمتر عبادت به این بزرگى هست. امروز براى حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایى که در ذهن‌هایمان هست و کدورت‌هایى که فرض کنید یک وقتى داریم، دست برداریم، براى خدا با هم باشیم. اگر اینطور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خداى نخواسته، خداى نخواسته اسلام در ایران سیلى بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلى خواهد خورد و بدانید که به این زودى دیگر نمى‌تواند سرش را بلند کند. این الان یک تکلیف بسیار بزرگى است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران. و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست، وحدت روحانى و مردم، مردم و روحانى، ارتشى و ژاندارمرى و قواى مسلح با دولت، همه اینها با هم. همه وقتى دست به هم دادیم و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 222
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست