responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 81

تاریخ 25/12/60

بیانات امام خمینى در دیدار با وزیر ارشاد اسلامى، اعضاى شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى و ستاد برگزارى مراسم دهه فجر

سلاح تبلیغات، برنده تر از کاربرد سلاح در میدان‌هاى جنگ است‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ما باید در همه امور هماهنگى را حفظ نمائیم، مخصوصاً هماهنگى در تبلیغات که از اهم امور است باید بیشتر حفظ شود. باید سعى کنید و وحدت و هماهنگى را به صورتى حفظ نمائید که هرگونه تبلیغات سوء را از بین ببرید.

مى‌دانید که سلاح تبلیغات، برنده‌تر از کاربرد سلاح در میدان‌هاى جنگ است، باید از اسلحه تبلیغات آنها بیشتر ترسید و متاسفانه ما در این زمینه ضعیف هستیم. ما باید روحیه خود را تقویت کرده و با تمام وجود این را بپذیریم که مى‌توانیم روى پاى خودمان بایستیم. این خیلى مهم است که متخصصین ما اتکاء به تخصص خود کردند. شما ببینید که محمدرضا چه ضربه‌اى به روحیه پزشکان ما زده، او با طبیبان به گونه‌اى برخورد کرده بود که مثلاً براى یک عمل جزئى باید روانه خارج شده، این خود نقشه‌اى بود براى تضعیف روحیه متخصصین ما تا خیال کنند در تمام زمینه‌ها عقب افتاده هستند. ما امروز باید مصصم باشیم تا در تمام رشته‌ها جلو بیفتیم.

شما که قسمتى از تبلیغات دستتان است، باید در این زمینه کوشش کنید تا مردم باور کنند چیزى از سایرین کم ندارند. هر چند رادیوهاى بیگانه در دست دشمن است ولى مردم مى‌دانند که آنها دروغ مى‌گویند. شما با اتکاء به خداوند قوى باشید. هر موضوعى را باید از نو ساخت و آنقدر دنبال کرد تا تداوم پیدا کند. درست است که شما تازه روى کار آمده‌اید اما این معنا را در نظر بگیرید که مى‌خواهید براى خدا کار کنید، نه مقام و منصب. ما مى خواهیم کشورمان از هر جهت مستقل باشد پس باید براى رضاى خدا دنبال این کار را بگیریم تا نه تنها کشورمان، بلکه تمام مردم جهان را مستقل کنیم. امیدوارم با هماهنگى و نظم در تبلیغات تمام دسیسه‌هاى دشمن خنثى شود. دشمن حمله نظامى نمى‌کند زیرا مى‌داند از حمله نظامى کارى ساخته نیست. آنها مى‌خواستند از داخل خود ما ضربه‌اى بزنند ولى دیدند نشد و نمى‌توانند، با این وجود دست از تبلیغات برنداشتند، مى‌خواهند به وسیله تبلیغات سوء، اتحاد ما را از بین ببرند. پس شما هر چه مى‌توانید بیشتر هماهنگ شوید، همه یک هدف را دنبال کنید. امیدوارم در کارهایتان موفق باشید و بتوانید به مردم خدمت کنید.

والسلام علیکم و رحمه الله.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 81
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست