responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 82

تاریخ 27/12/60

بیانات امام خمینى در جمع گروهى از مسؤولان و کارکنان واحد سیاسى و اخبار صداى و سیماى جمهورى اسلامى‌

امروز نقش رادیو تلویزیون از همه دستگاه‌ها بالاتر است

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از شما خواهران و برادران که در صدا و سیماى جمهورى اسلامى کار مى‌کنید و زحمت مى‌کشید، تشکر مى‌کنم و براى شما دعا مى‌کنم.

شما مى‌دانید که از اولى که این صدا و سیما در ایران وجود پیدا کرد، آنچه که از شاید گفت از همه چیزها بیشتر صدمه وارد کرد به هم حیثیت این ملت و هم در وابسته کردن این ملت به قدرت‌هاى بزرگ، این دستگاه‌ها بود. این دستگاه‌ها در زمان این پسر بدتر از پدر مخصوصاً خیانت‌هائى کرد به ایران از حیث تبلیغ جهات فساد. شما مى‌دانید که اگر یک مطلبى را در رادیو و تلویزیون گفته بشود و پخش بشود، چه نقشى دارد در سرتاسر کشور بلکه در سرتاسر جاهائى که این صدا به آنجا مى‌رسد و این سیما. در عهد آنها قبل از انقلاب، اینها و همه مطبوعات و همه گویندگان الا نادر، در خدمت قدرت‌هاى خارجى بودند و هر عملى را که انجام مى‌دادند، آن بود که آنها مى‌خواستند و هر فسادى که آنها مى‌خواستند در ایران راه بیندازند یکى از عواملش تبلیغاتى بود که در صدا و سیما مى‌شد. ترویج فساد از همه طرف در مطبوعات و در رادیو تلویزیون، نشان دادن فیلم‌هاى مفتضح براى تباهى طبقه جوان، مصرفى بارآوردن ملت در تبلیغ کالاهاى مصرفى خارجى، همه اینها و بسیارى از چیزهاى دیگر که در خدمت غرب و شرق بود، از راه تلویزیون و رادیو، یکى از راه‌هاى بزرگشان براى تبلیغ این امور این بود و اگر خداى نخواسته این تا چندین سال دیگر دوام پیدا مى‌کرد، ما باید فاتحه ایران را بخوانیم و الان شما توجه کنید به دستگاهى که سالهاى طولانى در خدمت غرب و شرق بوده و مسائل آنها را پخش مى‌کرده و عواملى بودند براى تباه کردن جوان‌هاى ما، و شما تازه وارد شدید و مى‌خواهید که این را متحول کنید، کار ارزنده و مشکلى است.

شما الان مى‌دانید که این دستگاه در همه جاى کشور، در روستاها و شهرها و همه جا، بچه و بزرگ از این استفاده مى‌کنند، این فرق دارد با آن مطبوعات دیگر، مطبوعات دیگر عکس‌هایش مال همه است لکن محتوایش چون سواد ندارند نمى‌توانند بخوانند. اما فیلمى که شما نشان بدهید، اگر فیلم سازنده باشد، این در سرتاسر کشور سازندگى دارد. و اگر یک فیلم خداى نخواسته انحرافى باشد، در سرتاسر کشور نقش دارد. شما این را مثل سایر رسانه‌هاى گروهى حساب نکنید، این یک وضعیت‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 82
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست