responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 18

تاریخ 4/11/60

بیانات امام خمینى در جمع اساتید، اعضاى هیأت مدیره و دانشجویان مدرسه عالى علوم تربیتى و قضائى قم، مسؤولان ستاد مرکزى جهاد سازندگى، فرماندهان سپاه پاسداران، گروهى از مسؤولین جمعیت هلال احمر، طلاب و اقشار مردم کاشان و اندیمشک

چیزهایى که بر ضد این نهضت است به دست خود ملت از سر راه برداشته مى‌شود

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من باید تشکر کنم از آقایانى که در این سرما و زحمت تشریف آوردند اینجا و اینجا را مفتخر کردند به وجود شریف خودشان، هم از بانوان و دوشیزگان قم و هم از علماى اعلام حوزه علمیه و هم از پاسداران و هم از جهاد سازندگى و دیگران و آقایان طلاب کاشان. انشاءالله خداوند همه ما و شما را موفق کند که به اسلام و خواست اسلام تا آخرین نفس پایدار باشیم و از هیچ توطئه یا تهدیدى خوف نداشته باشیم.

ما چند جور گرفتارى داریم، یک جور گرفتارى‌هاى داخلى که همه مى‌دانید از جهت جنگ و از جهت فسادهائى که گروه‌هاى فاسد مى‌کنند و از جهات کمبودهایى که داریم، اینها به نظر مى‌آید که خیلى اسباب این نشود که ما عقب‌نشینى کنیم. ما و شما آقایان و همه ملت که همه با هم هستند، گرفتارى‌هاى داخلى را حل مى‌کنند و امروز یک گرفتارى غیرقابل حلى ما نداریم. البته کمبودهایى داریم از قبیل کمبود قاضى، کمبود مبلغ که این به عهده علماى حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌هاست که با کمال کوشش در این مطلب پافشارى کنند و وجود قاضى امروز خیلى محل احتیاج است و چند هزار قاضى ما لازم داریم، ایران لازم دارد و آن باید به همت والاى علماء بلاد و مدرسین محترم حوزه علمیه قم ایدهم الله تعالى این کمبود ولو به دراز مدت، اما نه خیلى دراز مدت، این کمبود انشاءالله حل بشود و حل مى‌شود. و همین طور تربیت مبلغین، مبلغین امروز خیلى مورد احتیاج است. در شهرها، در روستاها، در مناطق جنگى و همه جا، در کارخانه‌ها، همه جا مبلغ مورد احتیاج است و کمبود داریم. بسیارى از اوقات مى‌آیند اینجا و شکایت دارند از اینکه نداریم مبلغ. باید باز حوزه علمیه خصوصاً حوزه‌هاى علمیه همه جا خصوصاً حوزه علمیه قم همت کنند که این نقیصه را هم انشاءالله رفع کنند و مساله‌اى نیست و خواهد رفع شد.

جنگ هم یک مساله‌اى بود که انسان خیال مى‌کرد که یک هائله‌اى است براى ما و یک



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 18
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست