responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 98

بکشند، اگر خمینى را بکشند، چه خواهد شد، نه، این حرفها نیست در کار. همه شما بحمد الله هستید و کشور خودتان را حفظ مى‌کنید و مساله، مساله اسلام است. در صدر اسلام یک وقت در یک جنگى فریاد زدند منافقین به اینکه پیغمبر شهید شد. در قرآن آمده است که خوب، پیغمبر شهید بشود، ولى اسلام که هست پیغمبر شهید شد، پیغمبر رحلت فرمود، على ابن ابیطالب شهید شد، اسلام هست. اسلام یک مرتبه‌اى است، یک اساسى است که شالوده او را خدا ریخته است و خدا همیشه است و اسلام هم همیشه، خداوند حفظ میکند این اسلام را ولو من نباشم، تو نباشى، فلان رئیس نباشد. قویدل باشید، دلتان را به قرآن کریم و اسلام محکم کنید، رشته خودتان را با خداى تبارک و تعالى محکم کنید و خوف این را نداشته باشید که یک وقت بیایند اینجا را بمباران کنند و یک 200 نفر هم بکشند، این چیز مهمى نیست، یک مملکت است این امور درش واقع مى‌شود.

شما مى‌دانید که الان بزرگترین ممالک به حسب آلات و امثال ذلک آمریکاست یا شوروى. در هر دقیقه‌اى گفته مى‌شود یک نفر یا دو نفر در آمریکا کشته مى‌شود، معذلک آمریکا سر جاى خودش هست در صورتى که شما یک پشتوانه‌اى دارید که آن پشتوانه را آمریکا ندارد، سایر دولت‌هاى الحادى هم ندارد او را و آن پشتوانه خداست. شما براى خدا قیام کردید،ملت ما زن و مردش، بزرگ و کوچکش براى خدا قیام کرد و براى خدا تا حالا ایستاده است و چیزى که براى خداست دیگر عمد ندارد که بگوئیم بعد از دو سال دیگر چه مى‌شود. وقتى که یک امر براى خدا شد، جاوید است. جمهورى اسلامى که با دست تواناى شماها ملت بزرگ اسلام تحقق پیدا کرد این پشتوانه‌اش خداى تبارک و تعالى است و کسى که یا چیزى که این پشتوانه را داشته باشد جاوید است.

شماها توجه داشته باشید، چه سپاه پاسداران و چه سایر قواى انتظامى و نظامى و غیر انتظامى و چه سایر ملت همه توجه داشته باشند که ما وظیفه داریم که این اسلامى که الان به ما رسیده حفظش کنیم، تا آن فرد آخرى هم که خداى نخواسته کشته مى‌شود موظف است براى حفظ اسلام، براى دفاع از ملت، دفاع از کیان اسلامى، دفاع از کشور اسلامى تا آن آخر زن و مرد، بچه و بزرگ مکلفند که دفاع کنند. مساله دفاع یک امر عمومى است براى همه، هر کس قدرت دارد دفاع کند، به هر مقدار که قدرت دارد دفاع کند از کشور اسلام، باید دفاع کند. اسلام و احکام اسلام آنقدر اهمیت دارد که پیغمبرها براى احکام خدا و براى خدا خودشان را فدا کردند و در اسلام از صدر اسلام به بعد بزرگان اسلام خودشان را فدا کردند براى اسلام. وقتى یک همچون مطلبى است و یک همچون امانتى از جانب خداى تبارک و تعالى به ما سپرده شده است ما موظف هستیم همه مان براى حفظش. و نباید بترسیم از اینکه چند نفر کشته شدند، چند نفر را با بمب کشتند، چند نفر را انفجار حاصل شد، هیچ ابدا این حرفها نیست، اسلام نه وابسته به من هست و نه وابسته به تو، اسلام از خداست و همه ما مکلف براى حفظ او هستیم و با قدرت و قوت حفظ مى‌کنیم او را.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 98
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست