responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 37

مسلمان باشد ولى در نظرش آمریکا باشد، ولى چون از شوروى مردم وحشت دارند، آنها را کنار بگذارند و به طرف آمریکا جذب بکنند. ما خیلى محتاج به زحمت هستیم و من این نگرانى را داشتم و مصمم هستم که یک وصیتى بنویسم و در آن شرح بدهم که اینها از کجا مى‌خواهند شروع کنند و آنها فرصت شان نبود و خواستند از حالا شروع کنند، ولى نشد. نه مجلس به درد مى‌خورد و نه شوراى نگهبان و نه قضات .گفت همه اینها بیدین هستند. بنى صدر بارها به من گفت: این دولت را کنار بگذاریم. مى‌خواست مرا دیکتاتور کند و من مى‌خندیدم و مى‌گفتم اگر قدرت دارى خود شما این کار را بکنید. اینها جاهلند، اینها بیدین هستند، اینها قرار داشتند مجلس خبرگان را منحل کنند و مى‌گفتند برگردیم به 22 بهمن. باید بگویم همه غلط است و برگردیم به 22 بهمن و آنوقت شروع کنیم. نه مجلس و نه هیچ چیز دیگر و نه جمهورى اسلامى داشته باشیم و راى بگیرند، جمهورى دموکراتیک باشد، یا اسلامى، یا اسلامى دموکراتیک. حتى متدینین مى‌گفتند. لفظ دموکراتیک را بگذارید. وقتى ما آمدیم دیدیم که مى‌خواهند از اول منحرف کنند و ما گفتیم همین اسلام را مى‌خواهیم. .. ناشیگرى کردند و خواستند رفراندم کنند، ولى نمى‌دانستند مردم چه هستند. فکر کردند اینها که سوت مى‌زنند توده مردم هستند.

وحدت اشرار از صدور انقلاب اسلامى

در هر حال دست از ما بر نمى‌دارند.باید جوانهاى ما، نسل فعلى، نسل آینده را تربیت کنند. این نسل را نمى‌توانند الان ذهنش را ببندند. اصرارشان این است که دانشگاه باز شود، مى‌گویند متخصص نداریم، مى‌گویند اینها مخالف علمند. کى بیشتر از قرآن، از علوم صحبت کرده است؟ ما روزنامه لازم داریم ولى روزنامه انقلاب اسلامى لازم نداریم. ما مجله مى‌خواهیم ولى مجله‌هائى که مثل مجله‌هاى رژیم سابق باشند احتیاج نداریم. متخصص مى‌خواهیم ولى متخصص مثل شریف امامى نمى‌خواهیم. در هر صورت مساله، مساله محققى نبود. مساله، مساله دانشگاه نبود. مساله، مساله مطبوعات نبود و مساله آزادى نبود. مساله این بود که وحشتزده بودند که جاى دیگر اینطور شود. این وحشت هست که اگر این سرایت کند به سایر کشورهاى اسلام و حتى این انقلاب به آمریکا و سیاهان آمریکائى منتهى شد، اینها، این وحشت را دارند و اینکه مى‌گفتند نمى‌شود بدون آمریکا نفس کشید، ولى ما چند سال است که بدون امریکا نفس‌کشیم. اینها مى‌ترسند مبادا این مطلب ایران در جاى دیگر برود، مثلا در عراق و کویت برود. آنهائى که به خارج رفته‌اند گفتند که آنجا مهیاست که انقلاب آنجا محقق شود.

باید مجهز شوید به تربیت نسل آینده

در هر صورت مجله نویسى آسان است ولى مجله صحیح نوشت مشکل است. چهار عکس، چهار مقاله و چهار شعر و چهار تا فکاهى، این آسان است تخصص نمى‌خواهد. باید مجله راه بیندازید که وقتى جوانها باز مى‌کنند شکل و صورت و عکس‌هاى مجله و تیترهاى مجله طورى باشد مقابل‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست