responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 100

کى کودتا مى‌تواند بکند؟ یک دسته‌اى در پاریس نشسته‌اند و منتشر میکنند که ما از پاریس داریم راه مى‌افتیم مى‌آئیم براى ایران. خوب، تشریف بیاورید راه باز است. اگر شما مى‌توانستید کارى بکنید چرا رفتید؟ کسى که فرار کرده حالا مى‌گوید ما دیگر با هم منسجم شدیم. کى‌ها منسجم شده‌اند؟ آخر ما که مى‌شناسیم شما را، ملت ما که مى‌دانند که شماها کى هستید. حالا ما دیگر با هم منسجم شدیم و بنا داریم، راه افتادیم، میگویند راه افتادیم ما، راه افتادیم و داریم مى‌آئیم.

ملت باید از کید آمریکا غافل نباشد

ملت باید توجه داشته باشد، البته اینها حرف‌هاى لاطائلى است که گفته مى‌شود، لکن معذلک ملت باید بیدار باشد. از کید آمریکا غافل نباشد. اینها خودشان قابل آدم نیستند. اگر اینها قابل آدم بودند وضعشان اینطور نمى‌شد. اینها از ملت بریده بودند و نمى‌دانستند چه بکنند و فرار کردند، رفتند. اما آمریکائى که سیلى خورده است از شما، آمریکائى که دل بسته بود به ایران و نفت ایران و ذخائر ایران، این آمریکا را شما بیرونش کردید. غافل نباشید که یک قدرتى است و دارد، یک بست و بندهائى هست و یک همچو کارهائى یک وقتى مى‌خواهد بکند، لکن تا شما بیدارید و زنده‌اید و ایستاده‌اید کارى نمى‌توانند بکنند. اینطور نیست که آمریکا یک لشگرى از آمریکا راه بیندازد بیاید ایران بخواهد خرابکارى بکند. آمریکا با دست همین‌ها مى‌خواهد کار بکند. نقشه‌اش هم این است که با همین‌هائى که در پاریس و در جاهاى دیگر جمع شدند، یک همچو کارهائى راه بیندازد. باید ملت ما توجه داشته باشد با همان قدرت ایمانى که داشت، با همان قدرت اسلامى که داشت که خودش را براى خداداند و خودش را فداى اسلام مى‌کند بایستد و متوجه باشد که اگر در صحنه باشید و بایستید و هر کدام وظیفه خودتان بدانید که حفظ بکنید کشور خودتان را و برادران خودتان را حفظ بکنید، هیچ قدرتى نمى‌تواند این کار را بکند. مهم این است که شما ایستاده باشید و قائم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به اینکه همه کارها را باید حکومت بکند. یا باید ارتش بکند. خیر، ارتش هم وظیفه دارد، شما هم دارید، من هم دارم، حکومت هم وظیفه دارد، معممین هم وظیفه دارند، وکلا هم وظیفه دارند، همه دارند. حفظ اسلام، دیگر ننوشته بر پیشانى ارتش که باید حفظ کند.

اسلام را همه باید حفظ کنیم

اسلام را همه باید حفظ کنیم. واجب است بر همه ما، همه شما که اگر توطئه‌اى دیدید و اگر رفت و آمد مشکوکى را دیدید، خودتان توجه کنید و اطلاع بدهید. یک بیچاره‌اى به من نوشته بود که شما که گفتید که همه اینها باید تجسس بکنند یا نظارت بکنند، خوب، در قرآن مى‌فرماید که: ولا تجسسوا راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما قرآن حفظ نفس آدم را هم فرموده است که هر کسى باید لاتقتلوا انفسکم . این اشکال را به سیدالشهدا بکنید. وقتى که اسلام در خطر است همه شما موظفید که با جاسوسى حفظ بکنید اسلام را. احکام اسلام براى مصلحت مسلمین



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 100
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست