responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 40

اختلاف سلیقه‌ها را در یک محیط خوب، برادرانه حل کنید

شما باید توجه داشته باشید که هر قشرى از این کشور تضعیف بشود، هر شخصى که در این کشور مسؤول کارى است تضعیف بشود، هر ارگانى که در این کشور مشغول خدمت هست تضعیف بشود، این تضعیف، تضعیف همه هست و این انتحار است، بدون اینکه گوینده و نویسنده توجه داشته باشد. این روزنامه‌هائى که هر کدام به جان هم افتاده‌اند و یک راهى را دارند باز مى‌کنند براى انتقاد از کشور، براى انتقاد از جمهورى اسلامى، براى انتقاد از گروه‌ها یا اشخاص، اینها شیاطینى هستند و قلم‌ها در دست شیاطین است و خودشان توجه ندارند، روزنامه‌ها و مطبوعاتى که باید در خدمت این ملت و در خدمت اسلام باشند، باید همه با هم به طور برادرى رفتار کنند و اگر انتقاد دارند. انتقاد برادرى داشته باشند مصلحت‌گوئى باشد. اگر روزنامه‌ها، تبلیغات، همه اینها در این معنا با هم متحد بشوند که قلم‌هایشان را و گفتارشان گزنده نباشد، مثل عقرب نباشد، شما بدانید که زبان‌هاى انسان اگر گزنده شد و از عقرب گزنده‌تر شد، در آن عالم به صورت یک عقرب گزنده بیرون مى‌آید و آنهائى که دیگران را تضعیف مى‌کنند و غیبت دیگران را مى‌کنند، زبانهایشان در روز قیامت به قدرى بلند مى‌شود که مردم از روى آن زبان‌ها مى‌گذرند.

امروز هم مطلب این است که مثل مار و عقرب هم را مى‌گزند و خودشان نمى‌فهمند یا مى‌فهمند و مى‌خواهند بگزند. خدا نکند که بفهمند، خدا نکند که دانسته اینها تضعیف کنند این کشور را، خدا نکند که روزى پیش بیاید که من احساس وظیفه بکنم. من به آنها نصیحت مى‌کنم که آرام باشید، به آنها نصیحت مى‌کنم که یکدیگر را نگزند، پنجه به روى هم نزنید، همه با هم این کشور را به پیش ببرید، اختلاف سلیقه‌ها را در یک محیط خوب، برادرانه حل کنید. نگذارید که احساس وظیفه بشود، اگر احساس وظیفه بشود، من به هر کس هر چه دادم پس مى‌گیرم.

من از خداى تبارک و تعالى سلامت همه برادران و خواهران این کشور را، همه خدمتگزاران به این کشور را مى‌خواهم و از خداوند تعالى مى‌خواهم که با عنایت خودش و با رحمت خودش به همه ما توجه کند و این اختلافات را خود او حل کند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 40
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست