responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 122

بدانید که اگر خداى نخواسته از روحانیین و از کسانى که ملبس به لباس روحانى هستند، مطلبى که بر خلاف دستورات اسلام است صادر بشود، روحانیت را با این اعمال منزوى خواهید کرد و قلم‌ها بر ضد شما به کار مى‌افتد و شما را از ملت جدا مى‌کنند و ملت را از شما جدا مى‌کنند و به سر این کشور آن مى‌آورند که در زمان رضاخان و پسرش آمد.

این اسلام، امروز در دست همه ماها سرتاسر کشورهاى اسلامى و خصوصاً ایران که جمهورى اسلامى - انسانى را در این کشور اعلام کرده است امانت است، امانت بزرگ است. این امانت به دست ماهاست و اگر چنانچه به این امانت خیانت بکنیم خیانت به اسلام است، خیانت به احکام نورانى خداست و خیانت به ملت‌هاى ضعیف است. توجه کنند روحانیون در سرتاسر کشور، چه جوان‌ها که در میدان‌ها مى‌روند و فداکارى مى‌کنند و چه آنهائى که در مدارس مشغول تحصیل علوم هستند و چه آنهایى که مشغول به تدریس هستند و چه آنهایى که ائمه جمعه و جماعات هستند و چه آنهایى که در دادگاه‌ها و مقامات قضایى هستند و چه آنهایى که در کمیسیون‌ها و جاهاى دیگر هستند، توجه کنند که اسلام در دست شما طایفه بالخصوص امانت است و انحراف شما ولو بعضى از شما موجب مى شود که اشخاصى که با شما و با اسلام دشمن هستند با قلم خودشان و گفتار خودشان به شما حمله کنند و یک مطلب را بزرگ کنند، مجاهدات شما را یک کلمه از آن گفته نشود، لکن انحراف شما دائماً گفته بشود و به گوش مردم خوانده بشود، مردم را از مجاهدات شما اغفال کنند، از زحماتى که از 15 خرداد تاکنون بر شما وارد شده است و بزرگان شما را برده‌اند در حبس‌ها و زجرها و اینها انجام دادند کارهائى که با دزدان آنطور انجام نمى‌دهند، اینها را ذکرى از آنها ندیدم بکنند. قلم‌ها راجع به این مسأله شکسته است اما اگر در یک دادگاهى یک کارى بشود که مثلاً در نظر آنها انحراف باشد یا خداى نخواسته به حسب واقع انحراف باشد، آنها، عمال آنها، دور بیفتند و این طرف و آن طرف و تبلیغ کنند که این دیکتاتور آخوندى در کار است، دیکتاتور روحانى در کار است. این کلمه، کلمه‌اى است که دشمن‌هاى اسلام درست کرده‌اند و مى‌خواهند که روحانیون را کنار بگذارند و روحانى برود گوشه مسجد و مسائل اسلامى را، نه آنکه مربوط به جامعه است، نه آنکه مربوط به مشکلات جامعه و اسلام است بلکه مسائل دیگر را، عبادى را فقط انجام بدهند، لکن دیگران در صحنه باشند و آن کنند به ما که محمدرضا کرد.

تکلیف ملت است که تبعیت از روحانیون بکند

باید بیدار بشوید شما، باید ملت بیدار بشوند، ملت ما در خیابان‌ها، در بازارها، در سایر نقاطى که هستند، در کارخانه‌ها، در صحراها مشغول به خدمت هستند، بیدار باشند که اینکه گفته مى‌شود دیکتاتورى آخوندى این کلمه‌اى است که به باطل گفته مى‌شود براى مقصد باطل‌تر، والا پیدا کنند آنها این روحانیونى که دیکتاتورى مى‌کنند. اگر دیکتاتورى معنایش این است که احقاق حق مظلوم را از ظالم مى‌کنند و اگر دیکتاتورى معنایش این است که در دادگاه‌ها امثال نصیرى‌ها را از بین مى‌برند،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 122
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست