responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 240

کردند، هم فداکارى کردند و هم استقامت. شما بانوان محترم که بازماندگان آنها هستید و براى شما آنها شرافت و عزت به یادگار گذاشتند، خودتان هم مى‌بینم در گفتارتان استقامت از آن ظاهر مى‌شود.

ملت باید علاوه بر جهاد، استقامت در جهاد داشته باشد

ملتى که بخواهد شرافت خودش را حفظ کند، اسلام را که مبداء همه شرافت‌هاست بخواهد حفظ کند، این ملت باید علاوه بر جهاد، استقامت در جهاد داشته باشد. استقامت معنایش این است که اگر گرفتارى‌هائى پیدا شد در جهاد، اگر در جنگ‌هایى که پیش مى‌آید براى یک ملتى که مى‌خواهد شرافتمند باشد، خواهد اسلام را و نهضت اسلامى را به ثمر برساند، از مشکلات هراس نداشته باشد، در مشکلات سستى نکند، این امر خداست. خداى تبارک و تعالى که دفاع را بر همه ملت و بر همه مسلمین واجب کرده است و ما هم الان در این امر واقع شده‌ایم که دفاع مى‌کنیم از شرافت خودمان، دفاع مى‌کنیم از اسلام عزیز. همان که امر فرموده است که دفاع کنید، به همه ملت‌ها امر فرموده است که پایدار باشید استقامت کنید. رسول اکرم در عین حالى که بالاترین موجود بود در استقامت و حضرت امیر سلام الله علیه در روایتى وارد شده است که ما در جنگ هر وقت که فشار بر ما مى‌آمد به رسول خدا پناه مى‌بردیم. در عین حال خداى تبارک و تعالى مى‌فرماید که: فاستقم کما امرت امر مى‌کند که پایدار باش! نلرزاند تو را چیزى، آنجایى که مى‌رسد به اینکه تو و امت پایدار باشید. پیغمبرمى فرماید که: من به واسطه این آیه پیر شدم براى اینکه استقامت مشکل است و من گرچه مى‌توانم استقامت کنم و افرادى هم مى‌توانند، ولى همه ملت اطمینان نیست که بتواند مستقل باشد، مستقم باشد. استقامت در امر از خود امر مشکلتر است. چه بسا پیروزى‌هائى که براى یک ملتى پیش مى‌آید براى اینکه استقامت در آن امر که موجود شده است ندارند، سستى مى‌کنند آن پیروزى از دست‌شان مى‌رود.

تلاش مفسدین شایعه‌ساز براى تضعیف روحیه ملت شما امروز هم و

تمام ملت و هم قواى مسلحه که خداوند حفظشان کند و هم نیروى هوایى که از او بیشتر از دیگران تعریف شود به پیروزى‌هاى چشمگیر رسیده‌اند. ملت ما کارى کرده است که تمام دنیا را به تحیر وا داشته است. ملت مابر برزگترین قدرت‌هاى عالم غلبه کرده است. دست بزرگترین قدرت‌هاى عالم را از مملکت خودش قطع کرده است. دست دشمنان بشریت را از کشور خودش قطع کرده است. الگو شده است از براى همه کشورهاى مستضعفین. در عین حالى که این کار را کرده است، مأموریم ما همه، ملت ما، ارتش ما و سایر قواى مسلح و همه مستضعفان، مأموریم که در این امرى که کردیم، در این پیروزى که به دست آوردیم ما استقامت داشته باشیم، پایدارى داشته باشیم. جنگ‌ها کمبودى دارد، جنگ‌ها شهادت دارد. جنگ‌ها خوف دارد براى بسیارى، جنگ‌ها گرسنگى دارد، جنگ‌ها گرانى دارد، جنگ‌ها خرابى دارد و همه چیزهائى که لوازم جنگ است، خصوصاً جنگى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 240
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست