responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 1

تاریخ: 20/5/59

بیانات امام خمینى در جمع نمایندگان سفراى کشورهاى اسلامى به مناسبت عید فطر

مبارک آن روزى است که تمام دولت‌هاى اسلامى با ملت‌ها با هم باشند

بسم الله الرحمن الرحیم‌

این عید سعید مبارک فطر را به همه مسلمین جهان و به شما آقایان که در اینجا حاضر هستید، تبریک عرض مى‌کنم. و مبارک آن روزى است که تمام دولت‌هاى اسلامى با ملت‌ها با هم باشند و همه با هم همصدا و همه با هم، هم مقصد و اسلام را در همه جا زنده کنند و همه ممالک اسلامى متحد شوند تا اینکه دست ابر قدرت‌ها را از ممالک خودشان قطع کنند.

و من حالا مى‌خواهم یک قدرى از ویژگى‌هاى این انقلاب اسلامى که در ایران واقع شده است، به شما عرض کنم و ما مى‌خواهیم که همه ممالک اسلامى این ویژگى‌ها را داشته باشد و این فضایى که در ایران تحقق پیدا کرده است در همه ممالک اسلامى باشد و این انقلاب صادر بشود به همه ممالک اسلامى و همه مستضعفان جهان در مقابل مستکبران بایستند و مسائل خودشان را اخذ کنند و حق خودشان را بگیرند و باید بدانند که حق گرفتنى است و الا نخواهند اعطاء کرد.

من بعضى از ویژگى‌هاى انقلاب را به شما آقایان و کسانى که مى‌شنوند کلام من را، عرض مى‌کنم تا ببینند که آیا این وضع بهتر است یا اوضاعى که در جاهاى دیگر هست. شما به من بگوئید که در کجاى ممالک اسلامى و غیر اسلامى اینطور است که رئیس جمهور از همین مردم و در دامن همین مردم باشد و هر روز و در ماه مبارک، هر شب برود توى جمعیت‌هاى متفرق و مردم را ارشاد کند بدون اینکه خوفى در دلش باشد.

ما مى‌دیدیم که در زمان حکومت غاصب شاه مخلوع، اگر این آدم مى‌خواست در یکى از خیابان‌هاى تهران ظاهر بشود و قبل از اینکه او بخواهد بیرون برود، مأمورهاى ساواک تمام خیابان‌ها را و تمام خانه‌هاى اطراف خیابان‌ها را خالى مى‌کردند و مأمور مى‌گذاشتند و محافظت مى‌کردند براى اینکه او از ملت نبود، او در مقابل ملت بود، و الان رئیس جمهور که در رأس واقع شده است در هر مجلسى که او را دعوت کنند مى‌رود، در هر شهرى که از او تقاضا کنند مى‌رود و مردم را ارشاد مى‌کند بدون اینکه یک ذره خوف در دل او باشد براى اینکه ملت را از خودش مى‌داند و ملت هم او را از خودش مى‌دانند، برادر هستند، رئیس جمهور با ادنى شخصى که در ایران زندگى مى‌کند برادر است و مردم با هم برادرند و پشتیبانى مى‌کنند. و همین طور در کدام مملکت شما سراغ دارید که رئیس مجلس



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 1
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست