responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 232

تاریخ: 6/10/59

بیانات امام خمینى در جمع اعضاى انجمن‌هاى اسلامى و کسبه مشهد

امروز حفظ وحدت و آرامش مهم‌ترین وظیفه براى پیشبرد انقلاب است

بسم الله الرحمن الرحیم‌

شما مهمان‌هاى عزیزى هستید که از محل تجلى نور، از محل توجه ملائکه الله، از آستان قدس رضوى آمدید و خوش آمدید. خداوند شماها را حفظ کند و اسلام را به جدیت‌هاى شما و همه ملت به پیش ببرد. و من امیدوارم که با دعاى شما در آستان قدس رضوى موفق بشوم به پاى بوس آن حضرت برسم.

آنچه که من باید در محضر شما دوستان، عزیزان عرض کنم این است که قدرت‌هاى بزرگ توجه دارند به اینکه این ملت در سایه وحدت و اتفاق و توجه به خداى تبارک و تعالى پیروز شدند و منافع آنها را به خطر انداختند و آنها از پاى نخواهند نشست و هر روز یک راهى درست مى‌کنند براى اختلاف و براى اینکه وحدت ملت مارا به هم بزنند و ما باید چشم و گوش خودمان را باز کنیم و هوشیار باشیم که اختلافات را دامن نزنیم. ملت ما هر قشرى که توجه دارند به اینکه این کشور را اختلاف خواهد آسیب پذیر کرد و هر گروهى که علاقه دارند به اسلام، علاقه دارند به کشور اسلامى، علاقه دارند به ملت اسلامى ایران، به ملت ایران باید کوشش کنند که خللى در این وحدت و اتفاق رخ ندهد. اگر خداى نخواسته دشمن‌هاى ما موفق بشوند به اینکه در هر گوشه‌اى بین ملت ما اختلاف بیندازند، آنها به آرزوى خودشان مى‌رسند.

امروز آنچه که براى ما از همه چیز لازمتر است آرامش است. ما امروز مبتلاى به جنگ هستیم و مبتلاى به این خرابکارى‌هاى داخلى هم هستیم و دشمن‌هاى ما شاید اهمیت به این اختلال‌هاى داخلى بیشتر بدهند تا هجوم نظامى، براى اینکه اختلافات داخلى ما را از باطن آسیب پذیر مى‌کند و ما خودمان، خودمان را از بین مى‌بریم. باید ما توجه به این معنا داشته باشیم که مبادا در بین ما اشخاص مغرضى نفوذ کنند و اختلاف بیندازند. اگر خداى نخواسته این اشخاصى که مغرضند، اختلاف بخواهند بیندازند شماها که بیدارید و ملت ما که بیدارند آنها را نصیحت کنند، نگذارند که آنها به آمال خودشان برسند. ما خیلى احتیاج به آرامش داریم. من از همه شما دوستان و از همه ملت ایران مى‌خواهم که حفظ کنند آرامش خودشان را. اگر فرضاً هم کسانى باشند که براى بعضى کارها



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 13  صفحه : 232
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست