responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 75

تاریخ: 17/2/59

پیام امام خمینى به ملت ایران در آستانه دومین مرحله انتخابات مجلس شوراى اسلامى‌

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جمعه نوزده اردیبهشت روزى است که ملت شریف مسلمان که به جمهورى اسلامى رأى مثبت داده اند، براى تعیین کاندیداهاى معتقد به اسلام و احکام خداوند متعال و متعهد به جمهورى اسلامى به پاى صندوق‌هاى رأى مى‌روند و یا با اخلالگران و معتقدان به مکتب‌هاى ضد اسلامى در مجلس اسلامى مواجه مى‌شوند و اسلام و قرآن را در معرض خطر قرار مى‌دهند. باید ملت شریف ایران بدانند که اسلام عزیزتر از آن است که براى هواهاى نفسانى و جلب توجه گروه‌ها یا اشخاصى پشت به آن نموده و مقاصد فانى خود را بر مقاصد عالى و باقى حق تعالى مقدم دارند. در این گروه که اولین مجلس اسلامى است و سرنوشت مجالس دوره‌هاى بعد هم امروز باید تعیین شود، هر خشت کجى که در این مجلس به دست کسانى که اسلام را مى‌خواهند پیاده شود و یا از روى جهالت با مسائل برخورد مى‌کنند گذاشته شود، سنتى مى‌شود براى همیشه وکسى که سنت کجى را بنا گذارد تمام گناهانى که به واسطه آن ارتکاب شود به عهده اوست. ملت عزیز در این روز امتحان الهى باید توجه به امورى داشته باشد:

1 - کسانى را انتخاب کنند که صد در صد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و معتقد به اجراى احکام اسلام و مخالف با مکتب‌هاى انحرافى و معتقد به جمهورى اسلامى باشند.

2 - شناخت این اشخاص یا با آشنائى به اعمال و رفتار آنان از زمان رژیم طاغوت تاکنون است و یا به معرفى روحانیون متعهد در شهرستان‌ها یا اشخاص متدین موجه که گرایش به چپ و راست یا دسته‌اى نداشته باشند.

3 - باید به اشخاصى که احتمال انحراف در آنان مى‌رود رأى ندهند، چه احتمال انحراف عقیدتى، اعمالى و یا اخلاقى باعث مى‌شود که به چنین اشخاص اعتماد نمى‌شود کرد و راى به آنان موجب مسؤولیت خواهد بود.

4 - تحت تاثیر تبلیغات واقع نشوند و خودشان با موازین اسلامى اشخاص صحیح را انتخاب کنند.

5 - ممکن است بعضى شیاطین مطالبى را بین مردم ناآگاه پخش کنند و آنان را در رأى دادن یا رأى به اشخاص صحیح دادن منحرف کنند. یک آنکه گفته شود کسانى که در مرحله اول رأى دادند



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 75
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست