responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 145

هم ندارید، وقتى هم دست به تفنگ بشوید یک تفنگ معمولى سابقى را دارید، با تمام قدرتش دارد همه را تجهیز مى‌کند بر ضد شماها و باز زورش نمى‌رسد، این چیست؟ ما همچو قدرت بزرگى داریم که امریکا که دنیا را مى‌تواند بخورد از ما وحشت بکند؟ ما هستیم که این کار را کردیم؟

همین آقاى کارتر که همیشه از اول نهضت تا حالا هى فریاد مى‌زند و هى مخالفت مى‌کند، هى ارعاب مى‌کند هى ماها را مى‌ترساند، در امریکا اعلام کرد که کسى نباید از امریکا بیرون برود به ایران و در این هیاتى که آمدند، هیأت‌هائى که آمدند دخالت کند از خود آمریکا وزیر دادگسترى سابق شان و اشخاص سرشناس شان اعتنا نکردند به اینکه 10 سال حبس و پنجاه هزار دلار هم جریمه، لکن اعتنا به آن نکردند و بلند شدند آمدند و حالا هم در اینجا مى‌گویند که این بیخود دارد مى‌گوید، یاوه مى‌گوید اینها حالا فهمیدند که یاوه مى‌گوید، ما از اول مى‌دانستیم که ایشان یاوه گوست. ما در پاریس که بودیم، در یکى از نطق‌هایى که ایشان فرمودند این بود که شاه به ایرانى‌ها زیاد آزادى داده! در وقتى بود که البته آن اختناق را مردم شکسته بودند، این خیال مى‌کرد که اعلیحضرت اعطا کرده آزادى را به مردم، نمى‌داند که مردم گرفتند از او، به غنیمت از او گرفتند نه اینکه او به ما چیزى اعطا کرد او با همه تشبث‌ها هر جور تشبثى که مى‌توانست بکند کرد، قتل عام‌ها را کرد دید فایده نکرد بعد تغییر وزیرى به وزیر دیگر که او بیاید یک قدرى یاوه بگوید و مردم را خیال کند غفلت مى‌تواند بکند، اغفال بکند این کار را هم کردید نخیر مردم باز همان هستند، آمد توبه هم کرد همان آدمى که در یک سال، دو، سه سال قبل، چند سال قبل در یکى از نطق‌هایش گفت این روحانیون مثل حیوان نجس مى‌مانند و به آنها نباید چیز کرد، و آمد در محضر همه گفت اى علماء اسلام! اى مراجع عظام من جداً متأسفم.

این هم یک حقه‌اى بود که زد و نشد براى اینکه ملت 50 سال یاوه‌سرایى از اینها دیده است، 50 سال فشار دیده، 50 سال حبس و تبعید، قتل و غارت دید بعد از 50 سال که همه چیز را این مردم دیدند، از بچه‌اى که چشم‌هایش را باز کرده و فحاشى اینها را و یاوه‌گوئى اینها را دیده‌اند دیگر اینها باور نمى‌شود بکنند. ملت ما متحول شد به یک ملتى بیدار، آشناى به همه امور و شما مطمئن باشید که این بیدارى انشاءالله با شرط اینکه توجه‌تان را به خدا مستحکم کنید این بیدارى هست و شما را نجات مى‌دهد انشاءالله.

هراس دشمنان از قدرت عظیم روحانیت و ائتلاف آنان با قشر دانشجو

پیشترها مجلس شوراى ملى آقایان اگر یک کلمه از طرف دولت انگلستان مى‌شد که باید فلان کار را انجام بدهید احتمال اینکه بتوانند مخالفت بکنند نداشتند، همچو عرضه‌اى نداشتند. بله گاهى در بین آنها یک اشخاصى پیدا مى‌شد آن داشت که مثل مرحوم مدرس، مرحوم مدرس یک کسى بود که در مقابل همه مى‌ایستاد و مع‌الاسف اینها مى‌گویند روحانیون نقشى نداشتند. یک روحانى در یک مجلسى رضاخان مى‌خواست که جمهورى درست کند و مدرس مخالفت مى‌کرد، مى‌دانست که این مى‌خواهد حقه بزند و مردم را بچاپد، فقط مدرس ایستاد و جلوى او را گرفت معذلک مى‌گویند روحانیون هیچ



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 145
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست