responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 178

بیرون بروید و وابسته کنید خودتان را به آن مبداء قدرت. قطره‌ها خودتان را به دریا برسانید. ماها قطره‌ایم، از قطره هم کمتر، اما اگر متصل بشویم به آن دریا، کار ازمان خیلى مى‌آید. خدا با جماعت است. ایران همه باید مشغول کار بشوند تا نجات پیدا بکنند. کشور خودتان را نجات بدهید.

نگذارید یک عده مفسد سابقه درخشانتان را آلوده کنند

من متأسف مى‌شوم از اینکه مى‌بینم در محیط آذربایجان که محیطى بوده است که همیشه طرفدار اسلام، همیشه طرفدار استقلال کشور، یک اشخاصى پیدا بشوند، یک ریشه‌هاى فاسدى پیدا بشوند که بخواهند بدنام کنند آذربایجان را. این اهمیت داشته باشد پیشتان، شما سرافراز در ایران و در دنیا بودید براى اینکه همه توطئه‌هائى که واقع مى‌شد، مى‌شکستید، شما در صف اول بودید در مشروطه و در بعد از مشروطه در صف اول مجاهده بودید، شما مجاهدین خیلى دارید، شما خیابانى دارید و ستارخان دارید و باقرخان دارید، علما دارید، مرحوم آقامیرزا صادق آقا از مجاهدین بود و مرحوم انگجى که اینها از تبریز در زمان ما بودند. شاید شماها خیلى‌ها یادتان نباشد، این دیگر در زمان ما بود که اینها را گرفتند آوردند، تبعید کردند در یکى از شهرستان‌ها و بعد هم مرحوم آقامیرزا صادق آقا آمد قم، دیگر نرفت به تبریز، همین جا فوت شد و قبرشان هم همین جاست. شما مردها داشتید، مردهاى بزرگ داشتید از همه طبقه، نگذارید شما را آلوده کنند و این نشان الهى که در پیشانى‌هاى آذربایجانى است اینها بکنند و به جاى او یک چیز دیگر بچسبانند. الان این مفسدین، این فاسدها درصدد اینند که هر جا یک بساطى درست کنند، در آذربایجان هم مشغولند به اسم اسلام، به اسم اینکه ما مسلمانیم، به اسم اینکه ما چطور هستیم، حمله مى‌کنند به معبد مسلمان‌ها، جماعت مسلمان‌ها را به کتک مى‌گیرند. این با اسلام مى‌سازد؟ این جز این است که در خارج گمان بکنند که یک دسته‌اى از آذربایجانبین دارند این کار را مى‌کنند؟ در صورتى که معلوم نیست اینطور باشد، یک دسته فاسد هستند، یک دسته را هم اغفال کردند، یک دسته اشخاص فاسد اغفال کردند یک دسته جوان‌هاى ما را اینها را از این غفلت بیرون بیاورید، بسازید این جوان‌هاى خودتان را که براى اسلام باشند، آبروى آذربایجان را حفظ بکنید شماها.

خداوند انشاءالله شماها را حفظ کند و این جهاد سازندگى شما انشاءالله ایران را حفظ کند ایران را خودکفا کند. با کار خودمان، دسترنج خودمان مملکت خودمان را از گیر اجانب، از چنگال آنها بیرون بیاوریم، خودمان اداره کنیم کشور خودمان را. خداوند همه‌تان را حفظ کند و مؤید باشید.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 178
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست