responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 177

خارج مى‌آیند در ایران و زحمت مى‌کشند، اینها یک قدرت الهى است که اینها را وادار کرد به این کار. این یک امر بسیار مهمى است که براى جوان‌هاى ما حاصل شده، حس تعاون، احساس، همه احساس مى‌کنند یک وظیفه الهى است داریم انجام مى‌دهیم، همه با محبت و عشق عمل مى‌کنند وقتى مى‌رند در من گاهى وقت‌ها در تلویزیون دیدم که این زن‌ها، این مردها، این جوان ها، این بچه‌ها توى این بیابان مشغول هستند و معلوم است با یک اشتیاقى مشغولند، اینطور نیست که یک امرى تحمیل به خودشان کرده باشند یک امرى است که نفسشان کانه عاشق این مطلب هست.

و آن تحولى که پیدا شده است که جوان‌هاى ما فریاد مى‌زنند که ما مستعدیم براى شهادت، کفن مى‌پوشند، اینها یک تحولاتى است که بشر نمى‌تواند این کارها را بکند، اینها کار خداست. من دیروز یک عقدى اینجا کردم بین یک جوانى و یک دخترى، این دختر بعد که مى‌خواست برود یک کاغذى داد کاغذ را که من خواندم دیدم که خوب، بعد از اینکه، شما دعا کنید که این جوان‌هاى ما چه، چه، چه، آخرش نوشته من عاشق شهادتم و از این قبیل زیادند. اینها یک تحول انسانى است که خدا ایجاد کرده در شما، قدرش را بدانید که از ناحیه خدا اهداء شده به شما.

و این حس تعاونى که شما الان احساس مى‌کنید که میل دارید بروید کار بکنید و مى‌دانید که کشور ما الان محتاج به کار است یعنى کشور ما به تبلیغات به اینجا رسیده، هى تبلیغ کردند، هر چه صرف تبلیغ کردند، همه چیز ما را دادند به غیر و همه نیروهاى جوانى ما را از بین بردند و همه جا را خراب کردند با تبلیغات، هى تبلیغ کردند به اینکه به تمدن بزرگ مى‌خواهیم برسیم، بعد از مثلاً همین زودى ما در عرض ممالک پیشرفته، جلو رفته، چه شده، مى‌رسیم باز این سال دیگر. مثلاً از این حرف‌هائى که اغفال مى‌خواستند بکنند کشور ما و جوان‌هاى ما را و اینکه توجه نداشته باشند به اینکه دارد سرشان چه مى‌آید. من و شما باز اطلاع نداریم که به سر ما چه آمده، مسائلى بوده است که بین خود این شخص با اجانب، شاید این را بروز هم ندادند به کسى. قراردادهائى که این رژیم کرده، این رژیم فاسد کرد و همه چیز ما را داده است، وابستگى که از همه جانبه پیدا کرده است، ایران را وابسته کردند و از آن طرف بوق و کرنا به اینکه مملکت چه و چه و چه، از آن طرف همه چیزش را تهى کردند و با تبلیغات انسان‌ها را هم تهى کردند از آن واقعیتى که باید داشته باشند.

خودتان را به خدا، آن مبداء قدرت متصل کنید

و خدا خواست که به داد این مملکت رسید، به داد این کشور رسید. اگر یک چند سال دیگر ادامه پیدا مى‌کرد این خیانت‌ها و جنایت‌ها، دیگر معلوم نبود که بشود اصلاحش کرد. خدا خواست که این ملت را برگرداند از حالى که داشت به یک حال دیگرى، بیدارشان کرد. یکدفعه ما دیدیم سرتاسر کشور بیدار شدند و همه هم آنهائى که تا آنوقت از پاسبان مى‌ترسیدند حالا از تانک نترسیدند، آنهائى که از باتوم مى‌ترسیدند از مسلسل دیگر نترسیدند. اینها یک مسائل غیبى است، الهى است. دل‌ها را به آن مبداء قدرت متصل کنید، گمان نکنید که خودمان یک چیزى هستیم، از این وابستگى‌هاى دنیائى‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 177
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست