responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 76

استقلال نخواهید رسید، اینها نمى‌گذارند. ما باید خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم سر پاى خودمان بایستیم و بفهمیم ما هم موجودى هستیم.

تمام گرفتارى‌هاى مسلمین از امریکاست

غرب به ما یک چیزى که مفید به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است غرب هر چه به این طرف فرستاده آنهائى بوده که براى خودش مفید بوده است حالا مضر به حال ما باشد یا نباشد مطرح نیست. من این را مکرر گفته‌ام و از بس متاثر شده‌ام این را باز مکرر مى‌کنم که در چند روز پیش از این، چند وقت پیش از این در مجله، در روزنامه خواندم که دواهایى در امریکا قدغن شده است که استعمال بکنند آنجا، لکن مجازند که به دنیاى ثالث بفرستند. شما ببینید اینها چه نظرى به ما مى‌کنند ما را مثل یک موجود زنده شاید فرض نمى‌کنند، و الله براى هر موجود زنده هم انسان اینطور حاضر نیست که یک دوایى که مضر است، بفرستد که به حیوان بدهد. شما ببینید که ما با چه موجوداتى مقابل هستیم، با چه موجودات کثیفى در آمریکا ما مواجه هستیم. آمریکا (ملت را نمى‌گویم دولت را مى‌گویم) دولت‌هاى ابر قدرت با ما چه معامله مى‌کنند و ما باز خاضع آنها هستیم باز براى آنها کار مى‌کنیم. بشکند قلم‌هایى که براى اینها دارد کار مى‌کند و بشکند زبان‌ها و ببرد زبان‌هایى که به نفع اینها دارد صحبت مى‌کند و باز ملت را مى‌خواهد تباه کند. شما فکر کنید که دوایى که آنجا نباید استعمال بشود، بفرستند به دنیاى ثالث، بفرستند پیش ما، جهنم، ما هر چه به سرمان آمد از این دواها مانعى ندارد، آنها پولش را بگیرند. از اول همین بوده است، چیزهایى که به حال ما مفید باشد به ما ندادند. آقا، تمام گرفتارى‌هاى شرق از این اجانب است، از این غرب است، از این آمریکاست. الان تمام گرفتارى ما از آمریکاست. تمام گرفتارى مسلمین از آمریکاست، از این آمریکایى است که صهیونیسم را آنطور تقویت کرده است و آنطور دارد تقویت کند و برادران ما را فوج فوج مى‌کشند.

تا فکر شما مستقل نباشد کشور شما مستقل نمى‌شود

ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم که چى بودیم، ما در تاریخ چه بوده و چه هستیم، چه داریم، تا اینها را نفهمیم استقلال نمى‌توانیم پیدا بکنیم. تا فکر شما مستقل نباشد، کشور شما مستقل نمى‌شود. بروید دنبال اینکه فکرتان را مستقل کنید. دانشگاه‌ها بروند دنبال اینکه جوان‌هاى ما را مستقل بجا بیاورند، تربیت کنند که بفهمند خودشان یک فرهنگ دارند، یک فرهنگ بزرگ دارند، بفهمند که فرهنگ از اینجا صادر شده است به خارج، بفهمند که ما هم یک چیزى در عالم هستیم و ما خودمان مى‌خواهیم خودمان را اداره کنیم.

باید اینطور تربیت بشود حالا، باید تصفیه بشود از این مغزهاى پوسیده‌اى که عاشق آمریکا هستند و عاشق غرب هستند، باید تصفیه بشود از این موجودات، باید ادارات ما تصفیه شود از آن خائن‌هایى که الان هم به نفع رژیم سابق یا کم عمل مى‌کنند و یا عمل نمى‌کنند و یا ضدش را عمل



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 76
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست