responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 1

تاریخ سخنرانى: 20/7/58

بیانات امام خمینى در جمع اعضاى انجمن خیریه بانوان اصفهان

خواهران در نهضت پیشوا و موجب قدرت بودند

بسم الله الرحمن الرحیم

از آمدن بانوان محترم، خواهرهاى عزیز براى ملاقات من، تشکر مى‌کنم و خوش آمد عرض مى‌کنم و سعادت و سلامت همه شما را، همه ملت ایران را از خداوند تعالى مسئلت مى‌کنم. شما خواهران در این نهضت سهم بسزائى داشتید و در همه جا کمک کردید و پیشوا بودید نسبت به مردها و موجب قدرت شدید نسبت به آنها، از این جهت هم تشکر مى‌کنم.

و چون در بین راه هستیم و باز مراحلى هست که این مراحل باز باید طى بشود، من امیدوارم که باز شما تتمه این راه را با قدرت و با ایمان طى بکنید تا اینکه نهضت ما که نهضت اسلامى است به آخر برسد و اسلام آنطور که خواست خداى تبارک و تعالى است، در ایران و در سایر مناطق پیاده بشود.

راه مستقیم الهى انسانى را از نقص به کمال مى‌برد

در رأس همه امور تربیت انسانى است براى همه انبیا، براى تربیت مردم که اشخاصى که در قوه دارند چیزهائى را، انبیا آمدند که این قوه‌ها را بالفعل کنند، انسان بالقوه انسان بالفعل بشود، استقامت داشته باشد در کارها، در عقائد، و به صراط مستقیم کنند. شما خواهران، آنى که متکفل بچه‌هاست توجه کنند که بچه‌ها را تربیت انسانى بکند و آن که متکفل یک جمعیت است، آن جمعیت را به راه خدا و صراط مستقیم بکند. این راه مستقیم الهى است که مى‌تواند انسان را از نقص رو به کمال ببرد، از ظلمات به نور برساند. خداى تبارک و تعالى مردم را دعوت کرده است که از ظلمت‌ها به سوى نور بروند و در ظلمات باقى نمانند. کارهائى که انحرافى است ظلمات است، اخلاق زشت ظلمت است، اعمال زشت ظلمت است. نور آن است که خداوند دعوت به او کرده است و اسلام هدایت به او.

اصل امر به معروف و نهى از منکر جهت اصلاح جامعه

کوشش کنید که احکام اسلام را، هم عمل کنید و هم وادار کنید که دیگران عمل کنند. همانطورى که هر شخص و هر فردى موظف است که خودش را اصلاح کند، موظف است که دیگران را هم اصلاح کند. اصل امر به معروف و نهى از منکر براى همین است که جامعه را اصلاح کند. جامعه



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 1
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست