responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 112

براى پیاده کردن محتواى مترقى اسلام، مردانه در میدان باقى بمانید

شما هم قویدل باشید و از این شهادت‌ها هیچ ابدا باکى نداشته باشید و مردانه همانطورى که تا حالا قیام کردید و نهضت کردید و این سد عظیم را شکستید، مردانه در میدان باقى باشید و جلو ببرید این نهضت را تا اینکه انشاءالله اسلام با آن محتواى مترقى‌اش پیاده بشود و مملکت ما یک مملکت اسلامى به تمام معنا بشود یعنى تمام قشرهایش اسلامى بشود یعنى هم دولت یک دولت اسلامى باشد هم وزارتخانه‌ها یک وزارتخانه‌هاى اسلامى باشد، هم ادارات، ادارات اسلامى باشد هم استاندارى‌ها استاندارى‌هاى اسلامى باشد، هم بازار و دانشگاه و امثال ذلک.

باید ما کوشش کنیم براى این مقصد بزرگ یعنى این مقصدى که انبیا دنبال این مقصد بودند و تا آخر هم دنبال این مقصد بودند و به پیش رفتند، ماها باید به تبعیت از انبیاء خدا، به تبعیت اولیاء خدا این مکتب را به پیش ببریم و انشاءالله این مملکت را یک الگوئى قرار بدهیم از براى سایر کشورهاى اسلامى و بلکه سایر کشورهائى که مستضعفین گرفتار مستکبرین هستند و امیدوارم که موفق بشوید.

در انجام کارها توجه‌تان به خدا باشد که عمل براى خدا باخت ندارد

شما در این کارهائى که انجام مى‌دهید، چه در جهاد سازندگى، چه در پاسدارى و چه در دادگاه‌ها و هر جا هستید، ادارات، توجه‌تان به خدا باشد. کى کمک به من مى‌کند کى نمى‌کند خیلى مطرح نباشد پشتیبان. شما دارید یک عمل انسانى - اسلامى براى خدا انجام مى‌دهید، توانستید انجام بدهید که به آن نتیجه هم رسیدید، اگر نتوانستید هم انجام بدهید باز شما برد دارید، براى اینکه پیش خداست، مطلب الهى است. کسانى که براى خدا کار مى‌کنند هیچ وقت باخت در آن نیست آنهائى که براى دنیا کار مى‌کنند باخت دارند که اگر نرسیدند خوب، باختند و عمرشان هم هدر دادند، اگر برسند هم باخت دارند لکن آنهایى که براى خدا قیام مى‌کنند، اطاعت امر خدا را مى‌خواهند بکنند، نهضت براى خدا، قیام براى خدا، عمل براى خدا، این هیچ وقت شکست ندارد. در ظاهر هم اگر خیال بشود که ما نتوانستیم عمل بدهیم پس شکست خورده‌ایم، به حسب واقعش شکستى نخوردیم، براى اینکه ما براى خدا کار کردیم و کسى که براى خدا کار بکند همین دنیا نیست قضیه، جاهاى دیگر ما داریم، برد آنجا است. البته دولت مکلف است، استاندارها مکلف هستند که همراهى کنند و این جهاد سازندگى که جوان‌ها مشغول هستند یا سایر کارهائى را که جوان‌ها مشغول هستند، به قدر احتیاجى دارند، احتیاجات آنان را برآورند به مقدارى که مى‌توانند. دولت مسامحه نشود و آنها هم باید عمل بکنند. یعنى همه ما موظفیم به اینکه یک کشوررى که از گلوى استعمار بیرون کشیدیم، حالا خودمان اداره‌اش کنیم به طورى که دیگر محتاج به آنها نباشیم. این احتیاج به دشمن تلخترین چیزهائى است که در ذائقه انسان باید باشد یک وقت انسان احتیاج دارد به برادرهاى خودش، اینهم خوب نیست لکن یک وقت احتیاج داشته باشد به دشمن خودش، یعنى آنى که در طول تاریخ ما را استضعاف کرده، در طول تاریخ به ما خیانت کرده، جنایت کرده است، حالا ما محتاج به او باشیم در ارزاقمان، دستمان را پیشش دراز



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 112
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست