responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 273

جورى دلت مى‌خواهد، خوب البته در هر جا یک همچو چیزى یکى دو تا هم هست اما تو در ائمه جماعت تهران یک امام جماعت پیدا کن که موافق با تو باشد، که بگوید من موافقم، در تمام ائمه جماعت ولایات یک امام جماعت پیدا کن که بگوید من با تو موافقم، در قم تو یک ملا پیدا کن که بگوید من با تو موافقم. حیا در کار نیست. همه مفسده‌ها را انجام مى‌دهند، همه کارهاى خلاف را انجام مى‌دهند و بعد براى اینکه مردم را بازى بدهند مى‌گویند (که بامن، همه علما موافقند، یکى هم که اهل اینجا نیست مخالف است).

اسلحه قلم

اسلحه دست بى اصل و دست غیر صالح است، همه اسلحه‌ها را ملاحظه کنید، یک نظر عمومى بکنید، قلم خودش یکى از اسلحه‌هاست، این قلم باید دست اشخاص صالح و دست افاضل باشد، وقتى که قلم دست اراذل افتاد، مفسده زیاد خواهد شد. الان قلم دست اراذل است در یک محیطهایى و در یک جنبه‌هایى و این اراذل هر چه آن رذل انجام مى‌دهد، به یک صورت زیبایى با یک قلم شیوایى اینها خوب بزک کرده نشان مى‌دهند. این جنایتى است که از قلم به این ملت مى‌خورد. مفسده‌هایى که آنها مى‌کنند، جنایاتى که آنها مى‌کنند، خونریزى‌هایى که آنها مى کنند، این اهل قلم غیرصالح که این حربه در دستش است، این با قلمفرسایى خودش و مى‌نشینند توى خانه‌اش و قلمفرسایى مى‌کند و همه چیزها را وارونه نشان مى‌دهد، هر مطلبى شده باشد عکسش مى‌کند. این هم یک رشته است که قلم باید دست اشخاص صالح باشد.

فرهنگ، مبدأ همه بدبختى‌ها و خوشبختى‌هاست.

فرهنگ مبدأ همه خوشبختى و بدبختى‌هاى ملت است. اگر فرهنگ ناصالح شد این جوان‌هایى که تربیت مى‌شوند به این تربیت‌هاى فرهنگ ناصالح، اینها در آتیه فساد ایجاد مى‌کنند. فرهنگ استعمارى، جوان استعمارى تحویل مملکت مى‌دهد. فرهنگى که با نقشه دیگران درست مى‌شود و اجانب براى ما نقشه‌کشى مى‌کنند و با صورت فرهنگ مى‌خواهند تحویل جامعه ما بدهند، این فرهنگ، فرهنگ استعمارى و انگلى است و این فرهنگ از همه چیزها حتى از این اسلحه این قلدرها بدتر است. این قلدرها اسلحه‌شان بعد از چند وقت مى‌شکند و حالا هم شکسته اما وقتى فرهنگ فاسد شد جوان‌هاى ما که زیر بناى تأسیس همه چیز هستند، از دست ما مى‌روند و انگل بار مى‌آیند، غربزده بار مى‌آیند، اینها را از همان اول، همان کلاس‌هاى اول توى ذهنهایشان هى مطالبى مى‌کنند تا برسند به آن بالا. اگر فرهنگ، فرهنگ صحیح باشد جوان‌هاى ما صحیح بار مى‌آیند. اگرفرهنگ، فرهنگ حق باشد، فرهنگ الهى باشد، فرهنگى باشد که براى منفعت اهل ملت، براى منفعت مسلمین باشد، این افرادى که مى‌بینید که الان سر کار هستند،اینها ازآن بیرون نمى‌آمد. فرهنگ ما یک فرهنگ استعمارى است، فرهنگ ما در دست صلحا نیست، صالح اداره‌اش نمى‌کند.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 273
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست