responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 253

ادامه دارد و به دنبال ظلم بیحد دستگاه‌هاى جبار و محرومیت‌هاى روزافزون ملت‌هاى ستمدیده انفجارى است که قدرت‌هاى دست‌نشانده‌اى را که براى دربند کشیدن ملت‌ها و چاپیدن مخازن آنها گماشته شده‌اند در کام خود فرو مى‌برد و انتقام الهى از ستمکاران گرفته مى‌شود.

کوشش براى رفع اختلافات.

شما و ما در هر کجا که هستیم و با هر وضعى، باید خود را برادر دانسته و با هم، پیوستگى مستمر برقرار بسازیم و بابرادران داخل کشور در هر لباس که هستند دست برادرى بدهیم و براى رفع اختلافات که به دست اجانب رخ داده و دستگاه جبار و عمال اجانب پیوسته بر آن دامن مى‌زنند کوشش کنیم. باید بدانیم تا اختلاف بین طبقات ملت خصوصا بین روحانیون و دانشجویان با روشنفکرانشان وجود دارد باید از پیروزى مأیوس باشیم.

خطر افراد فرصت‌طلب.

اکنون که فرصت موقت به دست آمده است باید با هشیارى و دوراندیشى و وحدت کلمه، گروه‌هاى صد در صد پایبند به اسلام و علاقه‌مند به مسلمین از آن استفاده کنند و نگذارند فرصت‌جویانى که یک قدم و یک قلم براى اسلام و ملت شریف ایران برنداشته‌اند اکنون از این فرصت استفاده کنند و خود را به صورت وطنخواهى و آزادیخواهى در بین مردم رنجدیده براى رسیدن به وزارت و وکالت داخل کنند یا با نوشتن چند مقاله که در آن نه اسمى از اسلام و نه اسمى از هسته مرکزى فساد است، جاى خود را بین ملت باز کنند و اگر خداى نخواسته به مقامى برسند، همان خیانت‌ها و همان سرسپردگى‌ها و همان رنج‌ها و مصیبت‌ها تکرار شود. این نحو مقالات و اعلامیه‌ها از بعض عناصر شناخته شده اگر با دست سازمان امنیت براى نگه داشتن شاه که سرچشمه همه بدبختى‌هاى کشور و ملت است نباشد، بى‌شک براى صلاح ملت و حفظ اساس اسلام که حافظ و نگهبان استقلال و تمامیت کشورها و ضامن عدالت اجتماعى و آزادى هاست، نیست. آن روز که طبقات مختلفه مردم مسلمان از روحانى گرفته تا دانشگاهى، از مهندس‌ها و دکترها گرفته تا بازارى‌ها و کارگران و دهقانان در زیر چکمه عمال اجانب خرد مى‌شدند، آن روزى که قتل عام 15 خرداد و غارت مدارس دینى و غیر آن به دست عمال اجانب رخ داد، آن روزى که زندان‌ها از مدافعین اسلام و آزادیخواهان مملو بود، آن روزى که تاریخ پرافتخار اسلام را که مبدأ عدالت و آزادى و رشد فردى و اجتماعى و سیاسى است، به تاریخ ارتجاعى شاهنشاهى و مجوسى‌گرایى برگرداندند، آن روز که حزب مفتضح رستاخیز را براى سرکوبى ملت و رواج هر چه بیشتر دزدى و ستمکارى اعلام کردند، آن روز که به اسم انقلاب سفید که خونین‌ترین انقلاب بود بازار براى اربابان خود درست کردند و کشاورزى کشور را به دست فنا سپردند، آن روز که همه فجایع ضد مذهبى و ملى را مرتکب شدند، یک نفر از اینها نفس نکشید! و جوانان روحانى و دانشگاهى با پشتیبانى ملت از کشاورز و کارگر تا بازارى جان خود را به کف گرفته از حق



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 253
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست