responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 252

تاریخ: 24/9/56

پاسخ امام خمینى به تسلیت دانشجویان و مسلمانان خارج از کشور در شهادت آیةالله حاج‌آقا مصطفى خمینى

امید نصرت و پیروزى در سایه تلاش براى حق

بسم الله ارحمن الرحیم

خدمت عموم دانشجویان محترم خارج کشور و سایر گروه‌ها و افراد ارزنده‌اى که در اروپا و امریکا و هندوستان و سایر اقطار جهان وقت و عمر خود را در راه اهداف عالیه اسلامى براى وصول به مدارج کامله انسانیت و نجات بشریت از اسارت به دست اقشارى آدم‌نما و درندگانى در لباس بشر صرف مى‌کنند.

اینجانب از تمام حضرات آقایان که در این حادثه که جزئى ناچیز از حوادثى است که برفرزندان‌اسلام مى‌گذرداظهار محبت کرده و تسلیت داده‌اند تشکر مى کنم و به همه گروه‌ها یا افرادى که از وطن عزیز خود به علت نابسامانى‌ها و اختناق پلیسى هجرت نموده‌اند، در جوار قبر مولاى متقیان علیه الصلوة والسلام دعا مى‌کنم و توفیق هر چه بیشتر همه را در خدمت به اسلام که کفیل نجات بشریت از همه ابعاد عقب ماندگى‌هاست از خداوند متعال مى‌طلبم.

من به شما و سایر برادران که در داخل کشور زیر چکمه پلیس و در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها به سر مى‌برند و با محرومیت‌ها و مصیبت‌هاى جانفرسا دست به گریبان هستند و به خاندان کسانى که در راه حق، زیر شکنجه شاه جان خود را فدا کردند، امید نصرت و پیروزى مى‌دهم به شرط آنکه کوشش‌ها براى حق باشد و براى نصرت دین حق که با پیوستگى به آن از نصرت خداى تعالى برخوردار خواهید شد و به شرط کوشش در وحدت کلمه و هم پیوستگى در راه حق و براى نجات کشور خود و سایر کشورهاى اسلامى تحت فشار اجانب.

جنبش و بیدارى عمومى تا خاتمه دادن به ظلم ستمکاران ادامه دارد.

من به این جنبش و بیدارى عمومى که در کشورهاى اسلامى عموما و در ایران خصوصا پدید آمده و به این تنفر و انزجار عمومى از دستگاه‌هاى ظلم و وحشیگرى و استعمار و استعمارگران امیدها دارم. این بیدارى و تنفر عمومى موقت و زودگذر نیست و تا پایان دادن به دستگاه جباران و خاتمه دادن به ظلم ستمکاران



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 252
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست