responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 250

و آزادى خواهان را به جرم حق‌گویى حبس و زجر و شکنجه و تبعید و کشتار کرد و این پسر که همان معامله را سخت‌تر با علما و خطبا و آزادى خواهان و روشنفکران و سایر طبقات نمود. آن پدر که چنان سلب آزادى از ملت کرد که نه حق یک کلمه حق‌گوئى داشت و نه مجلس و نه مطبوعات و این پسر که همه مى بینید و حال طبقات ملت و مجلس و مطبوعات به همه معلوم است. آن پدر که تمام املاک شمال را با زور و حبس و تبعید و قتل از مردم گرفت و براى خودش ثبت داد و این پسر که ذخایر ملت را در بانک‌هاى خارجى انبار کرد و خون مردم را خود و فامیل و بستگانش تا آخرین قطره مکیده و مى مکند. ما آن پدر را با تمام جنایات و خیانت‌هایش دیدیم و رنج‌ها کشیدیم و اکنون ما و شما مواجه با جنایات این خلف صدق هستیم و رنج‌ها مى‌کشیم. اکنون مى‌خواهند این شخص را تطهیر کنند تا به جنایاتش ادامه دهد، مى‌خواهند با آزادى محدود در چهارچوب توجه دادن جنایات را به دولت‌ها قلوب ساده را آرامش دهند و اذهان صاف را منحرف کنند و هسته مرکزى خیانت‌ها و جنایت‌ها را فراموش کنند، غافل از آن که وقت گذشته و ملت از روحانى و دانشگاهى تا طبقه کارگر و زارع، مرد و زن بیدار شده‌اند. این رنجدیده‌ها و مصیبت کشیده‌ها محال است با این دودمان آشتى کنند و با ادامه سلطنت باطل ولو براى یک روز موافق باشند.

ملت ایران مسلمان است و اسلام را مى خواهد، آن اسلامى که در پناه آن آزادى و استقلال است، رفع ایادى اجانب است، هدم پایگاه ظلم و فساد است، قطع کردن دست‌هاى خیانتکار و جنایتکاران است.

ملت آن دودمانى را نمى‌خواهد که تمام مقدسات و مقدرات آنها رابه دست اجانب سپرده، تمام مخازن نفت و غیر آن را به باد داده، اقتصاد کشور را به فنا سپرده، کشاورزى را ساقط کرده، اختیار ارتش را به دست صاحب‌منصبان و کارشناسان آمریکا داده و آنها را مصون و مختار کرده است و دیگر جنایات و خیاناتى که در تاریخ آتیه ثبت خواهد شد. اکنون با همه کثافت کارى‌ها چون به حسب اقتضاى وقت و بحران اقتصادى و اجتماعى و سیاسى در تنگنا قرار گرفته در صدد است که با آزادى محدود بى معنى، خود را از معرکه خارج و مقام خود را مستحکم کند و محیط را مهیا براى اجازه بقاء و حکومت خود کند و بار دیگر حمله سبعانه را با وضعى فجیع‌تر و دردناک‌تر شروع کند و بر حرث و نسل رحم نکند.

اکنون وظیفه عموم مسلمانان و خصوص علماى اعلام و روشنفکران و دانشگاهى‌هاى علوم قدیمه و جدیده است که براى دفاع از اسلام عزیز و حفظ احکام حیات بخش آن که ضامن استقلال و آزادى است و از میهن بزرگ خود که مهد بزرگان و آزادى خواهان بوده و اکنون در شرف سقوط است از فرصت استفاده کنند و گفتنى‌ها را بگویند و بنویسند و به گوش مقامات بین المللى و سایر جوامع بشرى برسانند و بر ارتش و سران آن است که خود را از ننگ اسارت در دست اجانب نجات دهند و مملکت خود را از هلاکت و سقوط برهانند. و اخیرا تذکر مى دهم که اشخاص ارزنده و متعهدى که ابتکار عمل در دست آنهاست از معرفى خود شدیدا احتراز کنند و از تجربیات



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 250
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست