responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 249

تاریخ: 21/8/56

پیام امام خمینى به ملت ایران پس از شهادت آیةالله حاج‌آقا مصطفى خمینى

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون‌

این جانب از عموم طبقات ملت مظلوم ایران که در این حادثه ناگهانى اظهار محبت و همدردى نموده تشکر مى کنم. از مراجع عظام دامت برکاتهم، از علماى اعلام دام بقاء هم از خطباء محترم و دانشمندان و مدرسین و محصلین علوم دینیه و روشنفکران محروم و دانشگاهیان، از بازرگانان و کسبه تحت فشار دولت غاصب و از سایر طبقات مظلوم ایران ایدهم الله تعالى سپاسگزارم. ما با گرفتارى عظیم و مصیبت‌هاى دلخراشى مواجه هستیم که باید ذکرى از مصائب شخصى نکنیم، لکن این تظاهرات عظیم در این فرصت جواب قولى و عملى به یاوه سرائى چندین ساله این عنصر نالایق بود که تمام حیثیت و شرافت و استقلال و اقتصاد این ملت بزرگ شریف را پایمال هواى خود و فامیل چپاولگر خود نمود. این تظاهرات براى شخص نبود، اظهار تنفر از دستگاه جبار و رفراندم حقیقى و رأى عدم اعتماد به دستگاه خیانتکار بود.

باید اینها بدانند که اگر یک روز در پناه سرنیزه اجانب نباشند، ملت نجیب ایران انتقام خون جوانان و عزیزان خود را از آنها مى‌گیرند.

من ناچارم اعلام خطر بزرگى بکنم و ملت را از اغفال و خدعه اجانب و عمال آنها نجات دهم. این مسامحه اخیر دولت که نویسندگان را مجال نوشتن و گویندگان را مجال گفتن داد حیله بزرگى است براى تطهیر شاه و وانمود کردن آزادى ادعائى و جنایات را به گردن دولت که آلتى بیش نیست انداختن. نویسندگان نیز نمى توانند در این محیط خفقان و ارعاب هسته مرکزى جنایات را که شخص شاه است معرفى کنند و شاید نویسندگانى از خودشان نیز باشند که در بین نویسندگان با شرف خود را جا بزنند و به دولتها حمله کنند و بعض جنایات را ذکر کنند و مردم را از نقطه حساس جنایت و خیانت اغفال کنند و اذهان ساده زود باور را منحرف کنند در حالى که تمام گرفتارى ملت ایران در این پنجاه سال سطنت غیر قانونى دودمان خیانتکار پهلوى از شخص آن پدر و این پسر سیاه‌روى بوده و هست، اینها بودند و هستند که دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفته. آن پدر که قتل عام مسجد گوهرشاد و اهانت به مرقد مطهر ثامن الحجج - علیه السلام - کرد واین پسر که قتل عام 15 خرداد را مرتکب شد و اهانت به مرقد مطهر فاطمه معصومه نمود. آن پدر که علماى بزرگ و فقهاى عظیم الشأن



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 249
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست