responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 14

کى ما گفتیم؟ د مردک از حزب مردم است. آن مردک هم که داد زد تساوى حقوق من جمیع الجهات، تساوى حقوق من جمیع الجهات از این طرف مى‌گویند، از آن طرف مى‌گویند کى ما گفتیم طلاق به دست زن باشد، نخیر طلاق به دست مرد است. از آن طرف مى‌گویند نخیر کى ما راجع به ارث گفتیم، نخیر ارث هم همانطورى که خدا گفته است. از آن طرف هم مى‌گویند کى ما گفتیم زنان بروند به نظام وظیفه. تو روزنامه‌هایتان هست آقا.این روزنامه‌هائى که دیکته مى‌کند سازمان امنیت و مى‌نویسند.

بى‌حیثیتى مطبوعات.

مى‌گویند که مدیر کیهان گفته است ما دیگر راحتیم براى اینکه آنوقت ما مى‌نوشتیم و اینها نظر مى‌کردند، حالا خودشان مى‌نویسند، ما دیگر راحتیم. منتهى این اعتراض هست که آقا چرا اینقدر بى‌حیثیت هستید که آنها بنویسند و شما هم بنویسید؟ چرا باید مطبوعات ما انیقدر بى‌حیثیت باشند؟

خطر براى اسلام.

خوب بگوئید آقا حرف را، چه مى‌کنند؟ اگر همه علماى اسلام یک مطلبى را بگویند، حالا که خطر براسلام وارد شده است و آن خطر یهود است و حزب یهود که همین حزب بهائیت است، این خطر که حالا نزدیک شده است، اگر آقایان علماى اعلام، خطبا، طلاب، همه با هم همصدا بگویند که آقا ما نمى‌خواهیم که یهود بر مقدرات مملکت ما حکومت کند، ما نمى‌خواهیم که مملکت ما با مملکت یهود هم پیمان بشود در مقابل پیمان اسلامى آنها، مسلمین با هم، هم پیمان مى‌شوند، آقایان بایهود هم پیمان مى‌شوند! چه وضعى است این مملکت؟ اگر نوکر هم هستید چرا اینقدر نوکر؟ من سرم درد مى‌کند و من براى خواندن یک فاتحه لازم مى‌دانم بروم به مدرسه فیضیه و از خداى تبارک و تعالى مى‌خواهم که در این سال و سال‌هاى بعد، همه سالم باشید، اسلام مؤید باشد، اسلام مؤید باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید روح الله خمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 14
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست