responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 13

سال 41، سال اعلام ارزش و موجودیت روحانیت به دنیا.

واما سال خوبى بود براى اینکه روحانیت ارزش خودش را به دنیا اعلام کرد، فهماند که آن که صحبت مى‌کند، باز روحانى است، آن که ایستادگى مى‌کند در مقابل ظلم و جور، ظالم و جاهل، باز حوزه‌هاى علمیه است، کتک مى‌خورد داد مى‌زند، کشته مى‌دهد، فریاد مى‌کند، مدرسه فیضیه‌اش را خراب مى‌کنند اعتنا نمى‌کند، باز صحبت خودش رامى‌کند، هر کارى سرش بیاورند این صحبت مى‌کند. روحانیت موجودیت خودش را به همه عالم اعلام کرد. پس بد بود چون هیأت حاکمه فضاحت ایران را در همه جا اعلام کرد و خوب بود براى اینکه روحانیت حیثیت خودش را به عالم معرفى کرد، فهماند به عالم که آدمیم ما، روحانى هستیم ما، همه‌اش قضیه ذکر و دعا نیست، ما داد مى‌زنیم، ما مى‌گوئیم نباید بکنید این کارها را، ما نصیحت مى‌کنیم به شما.

رفراندومى که حتى زور سرنیزه نتوانست افتضاح آن را جبران کند.

من نصیحت کردم به شاه، فرستاد آدم آنجا، در آن اول امر قبل از رفراندوم، به وسیله بهبودى، به وسیله پاکروان پیغام دادم به او، آقا نکن این کار را، این رفراندوم را نکن، این خوب نیست براى شما این کار را بکنید، دست به این قانون نزن، اگر امروز "ارسنجانى" چهار تا رعیت را بیاورد، برقصاند و بگویند زنده باد، فردا چهار تا رعیت مى‌آیند وگویند مرده باد، نکن این کار را، صلاح نیست بکنى این کار را. گوش نکرد، دیدید چه جور شد، دو هزار نفر راى نداشتند، باقى‌اش زور بود، همه مى‌دانند بازار تهران بسته شد که راى ندهد، بازار قم بسته شد که راى ندهد، سایر شهرستان‌ها راى ندادند، اینها دو هزار تا راى آزاد بدون سرنیزه نتوانستند تهیه کنند. ما نمى‌خواستیم اینطور مفتضح بشوید، ما نمى‌خواستیم ملت از تو رویگردان بشوند، ما مى‌خواستیم شما آدمى باشید که وقتى یک چیزى را بگوئى، ملت، تمام ملت لبیک بگویند، ما میل داریم شاه ما اینجور باشد، ما میل داریم وزیر ما اینجور باشد که اگر یک مطلبى را گفت تمام ملت با او موافق باشند نه اینکه با حرف‌هایش (6 میلیون ) (6میلیون). به جان عزیز شما اگر اینها چند هزار هم داشتند، باقى‌اش یا پر کردن صندوق شاید به سمع ایشان نرسیده است. شاید آنها گفته‌اند به او که (6 میلیون، اکثریت قاطع) و الا شاه که دروغ نمى‌گوید! نمى‌شود که دروغ بگوید. (با اکثریت قاطع! تمام قاطبه اهل ایران!)پس بازار تهران از اهل ایران نیست؟! خیابان‌هاى تهران اهل ایران نیستند؟! قم از اهل ایران نیست؟! روحانیون از اهل ایران نیستند؟! سایر شهرستان‌ها ایرانى نیستند؟! این ایران کجاست؟ این آراء از کجا آمد؟

ایستادگى روحانیت در مقابل ظلم، عامل احیاى اسلام.

بد شد امسال براى اینکه این مطالب واقع شد و خوب شد براى اینکه شما آقایان زنده کردید اسلام را، ایستادید، در مقابل ظلم ایستادید. اگر نایستاده بودید خدا مى‌داند که حالا رفته بودند تا آن آخر، ایستادگى شما اسباب این شد که حاشا کردند مطالبشان را، گفتند خیر طلاق به دست مرد است،



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 13
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست