responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : علل گرایش به مادیگری نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 39
پست‌تر را منحصرا زندگی در نظام به اصطلاح سرمایه‌داری قرار داده‌اید و آخرت را که به " نظام برتر " ترجمه کرده‌اید ، به معنی نظام عادلانه‌ سوسیالیستی ، که بعد از این نظام برقرار خواهد شد ، دانسته‌اید .
آیا واقعا شما خود باور دارید که منظور از آخرت در قرآن ، نظام برتر از زندگی در همین جهان است ؟ یعنی مقصود از دنیا ، زندگی در نظام‌ سرمایه‌داری و مالکیت است و مقصود از آخرت ، زندگی در نظام تکامل یافته‌ سوسیالیستی است ؟ آیا اینها ملعبه قرار دادن قرآن نیست ؟ اگر نیست پس‌ چیست ؟ شما جمله " « و یقیمون الصلوه » " را این طور تفسیر کرده‌اید : " آنان برای تحقق ایمان خود ، آن پیوستگی را که در زبان مذاهب ، نماز خوانده می‌شود بر پای می‌دارند " .
آنگاه چنین گفته‌اید : " این نشانه تنگ نظری و محدود نگری مفسرین و مترجمین است که کلماتی‌ از این قبیل را از معنای عام خود بازداشته و محدود و محصور ساخته‌اند ، زیرا معنی " صلوه " از نظر لغوی آن نماز نیست . نماز شکل خارجی این‌ پیوستگی و ارتباط بین عناصر انقلابی همراه و نمودهای برتر و قوانین حاکم‌ بر آفرینش است . . . قرآن با انتخاب این کلمه به یکی دیگر از اصول کلی‌ در همه انقلابات ، چه توحیدی و چه غیر توحیدی ، توجه کرده ، منتها در انقلاب توحیدی ، این اصول به نحو جالب تری خودنمایی می‌کند که به روزگار غیب انقلاب ، باید بین عناصر انقلابی پیوستگی ، چه از نظر فکری و ایدئولوژیکی و چه از نظر عملی و پایگاههای انقلابی و نحوه اجرای تاکتیکها ، حکمفرما باشد . . . دیدگاه باز کادر رهبری حزب توحیدی نه تنها لازمه‌ ایمان به غیب [1] را برپا داشتن این پیوند و رابطه و مستحکم‌تر ساختن‌ هر چه بیشتر آن می‌داند ، بلکه می‌خواهد این رابطه از سطح عناصر انقلابی‌ مؤمن نسبت به


[1] غیب انقلاب .

نام کتاب : علل گرایش به مادیگری نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 39
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست