كه بعضى حكم آيه فوق را منسوخ به آيات جهاد دانستهاند، صحيح نيست.
مرحوم «طبرسى» در «مجمع البيان» در ذيل آيه مىگويد: وَ فِى هذا دِلالَةٌ عَلى وُجُوبِ الصَّبْرِ عَلَى الأَذى، لِمَنْ يَدْعُو الَى الدِّيْنَ وَ الْمُعاشِرَةِ بِأَحْسَنِ الأَخْلاقِ وَ اسْتِعْمالِ الرِّفْقِ لِيَكُونُوا أَقْرَبَ الَى الاجابَةِ:
«اين آيه، دلالت مىكند كه مبلغين اسلام، و دعوت كنندگان به سوى قرآن، بايد در مقابل نا ملائمات شكيبائى پيشه كنند، و با حسن خلق، و مدارا، با مردم معاشرت نمايند، تا سخنان آنها زودتر پذيرفته شود». «1»
***