نام کتاب : بازاريابى شبكه اى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 95
نسبت به بيكارى و شرايط خاصّ كشورهاى جهان سوم اطّلاع دارند، اقدام به ترويج
چنين شيوههايى نابهنجار مىكنند». [1]
ب) نايب دبير مجمع صنفى دانشگاههاى تهران، اشتغالزايى كم از طرف دولت براى
دانش آموختگان و نخبگان كشور را دليلى براى كشيده شدن آنها به سمت اين گونه
سيستمهاى بازاريابى غير علمى عنوان كرد. [2]
ج) چگونگى پولدار شدن دغدغه عمومى است به خصوص براى افرادى كه مشكلات مالى
روزمره گريبانشان را گرفته باشد. در اين ميان جوانان به واسطه بيكارى و نداشتن
آيندهاى روشن و حتّى ناتوانى در كسب درآمدى اندك براى تأمين هزينههاى ضرورى خود،
بهترين نقش را در بازىهاى ساخته و پرداخته كلاهبرداران و تروريستهاى اقتصادى
ايفا مىنمايند. [3]
د) وقتى تورّم همراه ركود بيايد، و بر آمار بيكارى روز به روز افزوده شود، و
سكون جامعه را خسته و دلزده كند، و درست در همين اوضاع و احوال كسانى با استفاده
از رانتها، يك شبه به ثروتهاى بادآورده برسند، رؤياپرداز شدن مردم، و استقبال
آنان از طرحهاى (خيالى و موهوم) «گلدكوئست» و «اى. بى. ال» عجيب نيست». [4]