responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اسلام و آزادى بردگان نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 30

ومتزلزل مى‌شود، عقيده من عكس اين است، من معتقدم انسان به سوى مذهب و مخصوصاً به سوى اسلام پيش مى‌رود و جهان انسانيت دارد به افكار انبيا نزديك مى‌شود.

اين يك ادعا نيست حقيقتى است كه با تجربيات زيادى كه از تماس‌ها؛ از نوشته‌ها، از نامه‌هاى فراوان كه از قشرهاى مختلف دريافت داشته‌ام ثابت شده، يعنى اين موضوع را به اتكاى مطالعات خودم مى‌گويم نه اين‌كه مطلبى است كه در كتاب دانشمندى خوانده باشم.

بنابراين بايد به آينده اميدوار بود، آينده اين اجتماع از گذشته (مسلّماً) بهتر خواهد بود؛ جوانان با ايمان‌تر و مبانى مذهب عميق‌تر مى‌شود.

شما نگاه به فسادى كه در محيط امروز پيدا شده نكنيد؛ اگر اين وسائل فسادى كه امروز هست در 200 سال قبل هم بود فساد آن اجتماع از امروز هم بدتر بود، وسايل نبود كه اين فساد نبود ولى در لابه‌لاى همين مفاسد مى‌بينيد:

سرخوردگى‌ها، ناراحتى‌ها، احساس بى‌پناه بودن، احساس ناتوانى و رنج، به چشم مى‌خورد و مردم دارند از اين مفاسد خسته مى‌شوند.

و ناچار رو به سوى اصلاح مى‌روند، الان كانون‌ها و انجمن‌هاى مذهبى مختلفى در اين كشور براى جوانان تشكيل شده مؤسسين اين انجمن‌ها شايد باور نمى‌كردند يك روز بيايد جلسه‌اى باشد اين جمعيّت عظيم كنونى از طبقه تحصيل كرده از دانشجويان و دانش‌آموزان، فرهنگيان، اساتيد دانشگاه، دانشمندان و طبقات مختلف ديگر در آن شركت كنند و احياناً به صورت يك جلسه بحث و درس در طول تابستانى كه مردم براى تفريح مى‌روند در آيد آنها مى‌آيند كه با واقعيات و حقايق اسلام آشنا شوند.

مطمئن باشيد اگر ما تبليغات منظم و حساب شده و مطابق برنامه داشته باشيم و بدون ضعف و سستى و بدون ترس و وحشت برنامه‌هاى اسلام را جلو ببريم و مردانى و زنانى مصمم و فداكار بشناسيم در يك مدت كوتاه صدها نظير اين كانون‌ها در سطح كشور تشكيل خواهد شد، اين را به عنوان يك سخن اغراق‌آميز نمى‌گويم، اين واقعيتى است كه با چشم خودم شواهد زيادى براى آن ديده‌ام.

بنابراين اميدوار باشيد، شما تنها نيستيد آينده مذهب از گذشته آن بهتر است، مبانى ايمان مسلّماً محكم‌تر مى‌شود، در بحث آينده ثابت خواهد شد كه بشر چگونه با پاى علم و دانش به سرعت به خدا نزديك مى‌شود و چگونه با پاى علم و دانش جاده پيامبران را طى مى‌كند تا با اميدوارى و آگاهى بيشتر اين قدم‌ها را برداريم، هر كدام يك مبلغ باشيم در محيط خود اعم از دبيرستان و دانشگاه و مركز كار ومانند آن، و بتوانيم هر كدام چراغ روشنى بخشى براى ديگران باشيم.

نام کتاب : اسلام و آزادى بردگان نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 30
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست