نام کتاب : تبليغ بر پايه قرآن، حديث و تاريخ نویسنده : محمدی ریشهری، محمد جلد : 1 صفحه : 195
نقش زمان و مكان در تبليغ
زمانشناسى و مكانشناسى، مانند مخاطبشناسى، از اركان علمى تبليغ محسوب مىشود. اين بدان معناست كه بدون شناخت زمان و مكان، مبلّغ نمىتواند برنامهريزى صحيح و پاسخگويى مناسب به نيازهاى تبليغى داشته باشد؛ زيرا همان طور كه ظرفيت طبيعى و اكتسابى انسانها متفاوت است و بدون در نظر گرفتن اين تفاوتها برنامهريزى صحيح تبليغى ممكن نيست، مقتضيات تبليغىِ زمانها و مكانهاى مختلف نيز تفاوت دارند و بدون در نظر گرفتن زمان و مكان تبليغ، نمىتوان براى تبليغات سازنده، برنامهريزى كرد.
نقش زمان در تبليغات
زمانشناسى، به برنامهريزان تبليغى اين امكان را مىدهد كه از زمانْ عقب نمانند و برحسب مقتضيات آن، ابزارها و شيوههاى تبليغاتى را متحوّل كنند.
روش پيامبران بزرگ الهى در بهرهگيرى از ابزار تبليغى مورد نياز هر زمان، براى برنامهريزان و برنامهسازان تبليغات اسلامى بسيار آموزنده است. در دورانى كه جادوگرى در جامعه حرف اوّل را در تبليغات مىزند، مهمترين ابزار تبليغى حضرت
نام کتاب : تبليغ بر پايه قرآن، حديث و تاريخ نویسنده : محمدی ریشهری، محمد جلد : 1 صفحه : 195