responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : حكمت نامه جوان نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 279

489. پيامبر صلى الله عليه و آله: دعاى پدر و مادر براى فرزند، مانند آب براى زراعت، سودمند است.

490. پيامبر صلى الله عليه و آله: خداى رحمت كند كسى را كه فرزندش را بر نيكى يارى رساند؛ يعنى از بدى‌اش درگذرد و در خلوت خود با خدا برايش دعا كند.

491. امام زين العابدين عليه السلام از دعاهاى ايشان براى فرزندانش: بار خدايا! بر من منت گذار و فرزندانم را برايم نگه دار، شايستگى‌شان ده، و برايم بهره‌اى در آنان نِه، عمرشان را دراز فرما و بر زندگانى‌شان بيفزا، خُردسالشان را پرورش ده، نَاتوانشان را توانا ساز، تنشان، دينشان و اخلاقشان را به سلامت دار، در جان و جسمشان، و در هر كار از كارهايشان كه در آن مى‌كوشند، عافيت نِه، و روزى‌شان را براى من و به دست من، پيوسته قرار ده.

[بار خدايا!] فرَزندانم را همه، از نيكان، پرهيزگاران، بينايان، شنوندگان، فرمانبردارانِ خويش و دوستدار و نيكخواه دوستانت گردان، و چنان كن كه دشمن و كين‌توز دشمنانت باشند. آمين!

بار خدايا! بازويم را به نيروى فرزندانم توانا ساز، نابسامانى‌هايم را بدانان سامان ده، شمار يارانم را بديشان فزونى بخش، و مجلسم را بدانان بياراى، نامم را بديشان زنده بدار، و در نبودنم، آنان را به كارم برگمار، و در نيازمندى‌ها آنان را به يارى‌ام وا دار.

[بار خدايا!] چنان كن كه فرزندانم دوستدار من باشند، به من مهر بورزند، به من روى آورند، و در يارى‌ام پايدار باشند. چنان كن كه فرمانبردارم باشند، نه عصيانگر و نافرمان، و نه از مخالفان و خطاكاران.

[بار خدايا!] مرا در پرورش و تربيت و نيكى به آنان موفّق دار، و همراه آنان، فرزندانى پسر نيز ارزانى‌ام دار، خيرم را در آن نِه، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، بدانان يارى ده، و مرا و فرزندانم را از شرّ شيطان رانده شده، پناه ده.

[بار خدايا!] تو ما را آفريده‌اى و به نيكى امر كرده و از بدى بازداشته‌اى، به ثوابِ فرمانبردارى‌ات تشويق، و از عقابِ نافرمانى‌ات بيمناك ساخته‌اى، كسى را كه در كار ما نيرنگ مى‌كند، به دشمنىِ ما گمارده‌اى، و در امورى وى را بر ما چيره كرده‌اى كه ما را بر وى چيره نكرده‌اى. او را در سينه‌هاى ما جاى داده‌اى و چون خون در رگ‌هايمان روان ساخته‌اى.


نام کتاب : حكمت نامه جوان نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 279
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست